سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تردمیل

درجات مقاومت دوچرخه های ثابت

دوچرخه ثابت وسیله ای برای تقویت عضلات پایین تنه، کمر، ران ها و باسن و عضلات پشت پا می باشد که در انواع و مدل های مختلف عرضه می گردد.دوچرخه ثابت برای وزن های مختلفی تولید می گردد که تمامی افراد برای انجام ورزش های هوازی بتوانند از آن استفاده کنند.دوچرخه های ثابت ویژگی های منحصر به فردی مانند؛ صفحه نمایش، برنامه های از پیش تعیین شده و ... دارند.

درجات مقاومت دوچرخه های ثابت

یکی از عواملی که دوچرخه های ثابت را از یکدیگر تفکیک می کند، نوع تنظیم سطح مقاومت آنها می باشد که در دو نوع دستی و برقی انجام می شوند، یعنی دوچرخه ثابت با عملکرد مگنتی و الکترومگنتی.تنظیم سطح مقاومت دستی به وسیله یک درجه تنظیم چند حالته که معمولا تا 8 درجه می باشد توسط دوچرخه سوار انجام می شود و او می تواند سطح مقاومت دوچرخه را کم و زیاد کند. سطح مقاومت دوچرخه ثابت، سختی و نرمی پدال ها را کم و زیاد می کند.

در تنظیم سطح مقاومت به صورت الکترونیکی کاربر از طریق صفحه نمایشگر دوچرخه و صفحه کلید آن قادر خواهد بود سطح مقاومت دوچرخه را کم و زیاد کرده و سختی و نرمی پدال ها را تنظیم کند.درجه تنظیم مقاومت در دوچرخه ثابت که سطح مقاومت آن به صورت مگنتی معمولا تا 8 درجه توسط یک پیچ دستی قابل تنظیم است. در مدل باشگاهی به شکل الکترونیکی قابل تنظیم است که از روی صفحه نمایش این درجه مقاومت تغییر می کند.

خصوصیت این نوع درجه، آن است که میتوان از برنامه های از پیش تعیین شده دستگاه استفاده کرد. دوچرخه ثابت میتواند به شکل خودکار در مراحل مختلف اجرای برنامه، سطح مقاومت را تعیین کند. دستگاه با نمایش نمودار بر روی صفحه نمایش نشان میدهد زمانی که نمودار به سمت بالا می رود، رکاب دوچرخه سفت می شود و هنگامی که نمودار به سمت پایین می آید، رکاب شل شده و به شکل خودکار این کار انجام می شود و همچنین با دکمه های تعبیه شده بر روی دستگاه می توان میزان سفتی یا راحتی حرکت رکاب را تعیین کرد.