سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تردمیل

فواید تردمیل آبی

با پیشرفت علم و تکنولوژی تجهیزات ورزشی پیشرفته تری اختراع شده است و شیوه های نوینی جهت ورزش کردن خصوصاً برای افرادی که به دلیل ابتلا به برخی بیماریها و مشکلات نمی توانند از هر روشی برای ورزش کردن استفاده نمایند پدید آمده. یکی از این وسیله ها تردمیل آبی می باشد که هنوز استفاده از آن رایج نشده است اما به شکل محدود در برخی از مراکز درمانی و ارتوپدی مجهز وجود دارد.البته این وسیله ورزشی علاوه بر کاربرد درمانی جنبه تفریحی نیز دارد.

به دلیل قیمت نسبتاً بالا و تولید کم این وسیله استفاده از آن در حال حاضر فقط جنبه پزشکی دارد. تمرین با تردمیل آبی برای سالمندان، کسانی که مشکلات عضلانی، اسکلتی و مفصلی دارند و همچنین افرادی که به دلیل بیماری هایی از جمله سکته مغزی و ام اس و... دچار مشکلات حرکتی هستند توصیه می شود. استفاده از تردمیل آبی برای این افراد بدون هیچ عوارض جانبی ست،همچنین می توانند در بهبود روند بیماری خود از آن بهره ببرند.یکی از علل استفاده از این دستگاه در موارد ارتوپدی این است که وزن افراد در آب تا حدود 70% کم می شود در نتیجه فشار ناشی از راه رفتن بر روی بدن این اشخاص وارد نمی شود.

زمانی که شما با استفاده از تردمیل آبی حدود ده دقیقه فعالیت می کنید،همانند وقتی ست که در حالت عادی دو ساعت پیاده روی می کنید.در نتیجه یک ساعت استفاده از این دستگاه بیش از 960 کالری می سوزاند.

فواید تردمیل آبی

با گذشت زمان استفاده از این وسیله پزشکی ورزشی در اغلب بیمارستانها رایج می شود و افراد می توانند از مزایای آن در موارد آب درمانی، فیزیوتراپی و باز توانی بهره مند شوند.
این دستگاه را درون استخرها و آکواریوم های بزرگ قرار می دهند و شخص می تواند با استفاده از آن مدتها به ورزش کردن بپردازد بدون اینکه این مدت طولانی به بدن او آسیب برساند.حداکثر سرعت قابل استفاده در این تردمیل ها تا ده کیلومتر می باشد، مانیتور این دستگاه قابلیت نمایش وزن فرد را دارد، دکمه شروع و توقف تمرین با این تردمیل به شکل هوشمند می باشد.

جنس این تردمیل ها از استیل مقاوم در برابر آب ساخته شده است و کف آن به گونه ای طراحی شده که در هنگام راه رفتن لغزشی برای کاربر ایجاد نشود.این تردمیل امکان تا شدن دارد بعلاوه برای جابجایی راحت تر آن چرخ هایی از جنس پلیمر در زیر دستگاه تعبیه شده است.

از مزایای دیگر تردمیل آبی استفاده ساده آن برای افرادی ست که اضافه وزن بالایی دارند این اشخاص به دلیل وزن زیاد نمی توانند پیاده روی کنند زیرا این اضافه وزن به زانوها و مفاصلشان صدمه میزند.اما استفاده از تردمیل آبی برای این افراد به دلیل اینکه وزن بدن آنها را کمتر از میزان واقعی نشان می دهد به بدن آسیب نمیرساند از سوی دیگر قدرت رانش موجود در آب تکیه گاه بدن است. درعین حال به دلیل تراکم آب نسبت به خشکی پیاده روی در آن نیاز به صرف نیروی بیشتری برای بدن می باشد که همین افزایش انرژی مصرفی کالری سوزی بدن را بالا می برد.بنابراین با استفاده از این وسیله ورزشی افراد چاق می توانند بدون آسیب موفق به کاهش وزن زیاد در مدت کوتاهی شوند.

همانطور که می دانید در آب میزان جاذبه تا حد زیادی کاهش می یابد و به این ترتیب شما می توانید حرکات کششی را که در خشکی قادر به انجام آن نیستید در داخل آب و به سادگی انجام دهید و انجام این تمرینات برای بدن شما بسیار مفید می باشد.

از مزیت های دیگر ورزش تردمیل آبی این است که فشار و جریان آب در زمان ورزش مانند یک ماساژ مفید برای مفاصل، استخوانها و سایر اندامها می باشد.که این امر سبب آرامش و رفع احساس درد و کوفتگی در بدن می شود.


تردمیل دستگاه لاغری

همه انسان ها علاقمند هستند از نظرظاهری و جسمانی زیبا و سالم باشند. برای رسیدن به این هدف می بایست سبک زندگی خود را تغییر داده و به شیوه درست زندگی کنیم. روش صحیح زندگی شامل پرهیز از استرس روانی و نگرانی، استراحت کافی، تغذیه مناسب و ورزش می شود.

تردمیل، یک دستگاه هوازی است که طرفداران بسیاری دارد. ورزش هوازی برای کاهش وزن و رسیدن به اندام متناسب بهترین روش محسوب می شود؛ اما نحوه استفاده صحیح و اصولی از این دستگاه در کارآیی آن اهمیت دارد.

تردمیل دستگاه لاغری

ورزش صبح:

تمرین در هنگام صبح بر روی تردمیل، برای سوزاندن چربی های زائد مفید می باشد. زمانی که هنوز معده خالی است و شروع به فعالیت می کنید، بدن ناچار می شود برای تامین انرژی مورد نیاز از ذخایر چربی استفاده بکند؛ به همین علت امکان کاهش وزن بیشتر می شود.

نحوه استفاده از تردمیل:

در طول تمرین دسته های تردمیل را رها کنید؛ این کار سبب تلاش بیشتر می شود؛ در نتیجه کالری سوزی بهتر اتفاق می افتد. قبل از رها کردن دسته ها مطمئن بشوید سرعت دستگاه مناسب بوده و می توانید تعادل خود را حفظ کنید.

تردمیل های مدرن امروزی یک صفحه نمایش دارند که کاربر بر روی آن می تواند سرعت، زمان، مسافت طی شده، درجه شیب و ضربان قلب خود را مشاهده کند. با این اطلاعات ارزشمند ورزشکار قادر است طبق یک الگوی ورزشی مناسب پیش برود. تعداد ضربان قلب در دقیقه سطح تمرینات ورزشی را تعیین می کند؛ برای ورزش می توان 3 سطح خفیف، متوسط و شدید قائل شد. هر کس باید بداند در چه سطحی ورزش می کند و کدام سطح برایش مناسب می باشد؛ زیرا ورزش در هر کدام از این 3 سطح اثرات متفاوتی بر بدن دارد.
پیش از آن حداکثر ظرفیت ضربان قلب خود را به محاسبه کنید. برای این کار عدد سن خود را از عدد 220 کم کنید؛ عدد به دست آمده حداکثر ظرفیت قلب شما را نشان می دهد. بهتر است در اواسط تمرین ضربان قلبتان به 90 درصد حداکثر ظرفیت برسد.

اگر می خواهید با ورزش به نتایج بهتری دست بیابید، باید درک خود را از ضربان قلب بالا ببرید. تمرینات اینتروال و تمرینات شدید مستمر، هر دو باعث سوزاندن کالری می شوند. اما تمرینات پر شدت به سرعت فرد را خسته می کند؛ در حالی که تمرینات با وقفه به انسان انرژی می دهد و با این روش می توانید مدت بیشتری به ورزش بپردازید؛ با رعایت ترتیب فاصله زمانی می توانید سوخت و ساز بدن را افزایش بدهید و چربی های بیشتری را آب کنید.

تمرینات با وقفه علاوه بر چربی سوزی زیادتر به افزایش حجم عضلانی نیز منجر می شود. عضلات بافت ارزشمندی هستند که انرژی بدن را تامین می کنند و هر چه توده عضلانی بیشتر باشد سوخت و ساز بالاتر می رود. یعنی حتی وقتی ورزش نمی کنید از حالت عادی بیشتر کالری می سوزانید.

گرم کردن:

قبل از شروع برنامه ورزشی به مدت 5 دقیقه با سرعت کم بر روی تردمیل راه بروید. سپس 1 الی 2 دقیقه با نهایت سرعت بدوید و بعد دوباره راه بروید؛ این کار پیش از ورزش بدن شما را گرم می کند. در انتها نیز 5 دقیقه با سرعت کم روی تردمیل راه بروید تا بدنتان سرد بشود.

تمرین اینتروال:

برای انجام تمرینات تناوبی یا اینتروال مانند روش گرم کردن، 1 الی 2 دقیقه با سرعت زیاد بدوید و 1 دقیقه راه بروید؛ این چرخه را تا 20 یا 30 دقیقه ادامه بدهید.

در حین دویدن یا راه رفتن بر روی تردمیل، باید دست ها از آرنج خم بشوند و زاویه 90 درجه پیدا کنند و همراه با حرکت پا به صورت آونگی به جلو و عقب بروند. حرکت دست ها از مفصل شانه است، مانند زمانی که بر روی زمین می دوید. با ترکیب دست با وزن بدن کالری بیشتری خواهید سوزاند.

هر 6 یا 8 هفته برنامه ورزشی خود را تغییر بدهید؛ اگر تمرینات مدام تکرار بشوند، بدن به آن عادت کرده و با فلات تمرینی مواجه می شوید. یعنی بدن دیگر به ورزش واکنش نشان نمی دهد؛ چون تمرین چیز تازه ای برای بدن ندارد. برای عبور از فلات تمرینی می توانید از دستگاه های دیگر مانند دوچرخه ثابت یا اسکی فضایی کمک بگیرید و اگر تنها وسیله ی شما تردمیل است سرعت یا شیب آن را بیشتر کنید.

انجام ورزش های قدرتی دیگر مانند دراز و نشست بعد از تمرین با تردمیل، در حالی که هنوز بدن گرم است، به سفت شدن عضلات کمک می کند؛ به همین دلیل برخی از تردمیل ها مجهز به پایه درازو نشست می باشند. وقتی بخشی از اضافه وزن خود را از دست دادید، می توانید با وزنه نیز کار کنید؛ این کار عضلات شما را غافگیر کرده و مانع ایجاد فلات تمرینی می شود.


عوارض ترک ورزش

افرادی که به ورزش کردن عادت دارند و آن را جز برنامه های روزمره خود قرار دادند، در صورت ترک این فعالیت مفید و بی تحرکی علاوه بر تغییراتی که در ظاهرشان رخ می دهد، دچار افسردگی و برخی از اختلالات روانی دیگر مانند کم خوابی، بی انگیزگی و اشتهای کاذب می شوند. البته ترک ورزش مانند یک جراحت بدنی، قابل درمان می باشد؛ هیچ گاه برای شروع دوباره ورزش دیر نیست.

اگر به دلیل مشغله زیاد فرصت رفتن به محیط بیرون یا باشگاه های ورزش را ندارید، می توانید با تهیه یک یا چند دستگاه ورزشی مانند تردمیل، دوچرخه ثابت، اسکی فضایی و... ورزش را به منزل خود برده و از هر فرصتی استفاده کنید. در صورتی که برای مدت طولانی از ورزش دست بکشید، بدن کم کم قدرت و بافت عضلانی را از دست می دهد و افزایش چربی در قسمت های مختلف بدن رخ خواهد داد. حتی اگر رژیم غذایی را رعایت کرده و کالری دریافتی خود را کاهش بدهید با کم شدن حجم عضلانی سوخت و ساز پایین می آید و ماهیچه ها جای خود را به سلول های چربی می دهند.

با توقف تمرینات ورزشی، نیروی بدن تحلیل می رود و شکل اندام به هم می خورد. افزایش فشار خون یکی دیگر از عوارض ترک ورزش می باشد. تحقیقات نشان داده کسانی که ورزش را ترک می کنند، پس از گذشت 2 هفته فشار خون شان به اندازه زمان قبل از شروع ورزش، افزایش می یابد و از این لحاظ تمام منافع تمرینات ورزشی از دست خواهد رفت.

عوارض ترک ورزش

برخی از افراد پس از ترک ورزش، به مصرف الکل، سیگار و حتی مواد مخدر رو می آورند؛ زیرا ورزش سبب ترشح هورمون های ضد استرس می شود که نشاط و سرزندگی به همراه دارند؛ با ترک آن افراد کمبود این ماه را حس کرده و برای جبران به روش های اشتباه پناه می برند.

در زندگی ماشینی امروز به دلیل کم تحرک بودن اغلب مشاغل، انسان ها آسیب پذیر تر از گذشته شده اند. انسان متمدن امروزی باید بداند برای محافظت از سلامتی خود و زندگی کردن، باید ورزش کند. ورزش ملایم و کم شدت مانند راه رفتن بر روی تردمیل در هر ساعت 200 کالری می سوزاند. همین ورزش سبک خطر ابتلا به بیماری دیابت را که ارثی است، کاهش می دهد.

ورزش تاثیر انسولین را با رفع قند از خون به عنوان چربی اضافه، کاهش می دهد و با افزایش گلبول های سفید سیستم ایمنی را در برابر بیماری های عفونی و سرطان بالا می برد. افرادی که ورزش می کنند خوش بنیه هستند و در انجام فعالیت های روزمره توانایی بیشتری دارند. با ورزش قلب قوی شده و با هر پمپاژ خون بیشتری به سراسر بدن می فرستد و فرصت زیادتری نیز برای استراحت پیدا می کند؛ در واقع عملکرد قلبی – عروقی بهتر می شود.

از فواید ورزش هر چه بگوییم کم است و برای پیشگیری از ترک آن باید این فعالیت را برای خود جذاب و راحت کنیم. انجام تمرینات تناوبی یکی از راه های سهولت بخسیدن به ورزش است. این روش به صورت چرخه ای در دوره های سخت و راحت انجام می شود. وجود مرحله راحت یا استراحت فعال در بین تمرین از خستگی زود رس جلوگیری کرده و انرژی را افزایش می دهد. تمرین تناوبی می تواند به افزایش شدت تمرین منجر بشود.

در این گونه تمرینات فرد از پیشرفت مرحله به مرحله خود آگاه شده و انگیزه پیدا می کند. مثلا بر روی تردمیل می توانید پس از گرم کردن بدن به مدت 1 الی 2 دقیقه با نهایت سرعت خود بدوید؛ سپس سرعت دستگاه را کاهش داده و 1 دقیقه راه بروید و بعد دوباره سرعت را بیفزایید؛ این چرخ را تا 30 دقیقه ادامه بدهید. هدف اصلی از انجام این فعالیت افزایش ظرفیت اکسیژن یا همان حداکثر اکسیژن مصرفی است. اکسیژن زیاد سوخت و ساز بدن را افزایش داده و به تناسب اندام می انجامد. برای داشتن ذهن و بدنی سالم ورزش را جز برنامه های روزمره خود قرار بدهید.


تردمیل و کاهش درد ناحیه زانو

در سنین بالا بسیاری از افراد به دردهایی در قسمت مفاصل و استخوانها دچار می شوند که علت این امر بیشتر به دلیل کمی تحرک و کمبود ویتامین ها و مواد معدنی می باشد.یکی از این دردها و مشکلات آرتروز است. برای کاهش درد و تا حدودی بهبودی آن پزشکان چندین توصیه دارند که از جمله آن کم کردن وزن و انجام برخی ورزشهای سبک می باشد.

توصیه پزشکان به این افراد بیشتر انجام ورزشهای ایروبیک (هوازی) نظیر راه رفتن می باشد.راه رفتن بر روی تردمیل برای این اشخاص به دلیل قابل تنظیم بودن شیب و سرعت و ضربه گیری کف آن بسیار مفید است و سبب کاهش درد و بالا رفتن آمادگی بدن این افراد می شود.البته انجام ورزش بسیار سبک (راه رفتن آهسته) آن هم در مواقعی که فرد دیگری در خانه حضور دارد برای آنها بهتر است.

دوچرخه ثابت نیز تا حدودی در این زمینه موفق بوده است اما تنظیم آن با توجه به شرایط فیزیکی هر فرد بسیار مورد اهمیت است، زیرا در صورت تنظیم نادرست، ممکن است درد زانو را بیشتر نیز بکند پس در این خصوص دقت کافی داشته باشید.

تردمیل و کاهش درد ناحیه زانو

راه رفتن بر روی تردمیل

برای افراد تازه کاری که دچار درد زانو می باشند باید به مدت 5 تا 6 روز در هفته پیاده روی را در برنامه روزانه خود قرار دهند. در ابتدا از بیست دقیقه در روز شروع کرده و کم کم آن را به یک ساعت در روز برسانند.

استفاده از شیب تردمیل برای این افراد به هیچ عنوان توصیه نمی شود زیرا استفاده از شیب همانند بالا رفتن از کوه و تپه برای زانو درد مضر می باشد و آن را تشدید می کند.

در کنار پیاده روی بر روی تردمیل ورزش های دیگری برای تقویت عضلات این قسمت و پشتیبانی از زانو و جلوگیری از درد آن، به افراد توصیه می شود.که با رعایت آن می توان تا حدود زیادی بر این مشکل غلبه کرد.

یکی دیگر از کارهای مفیدی که این افراد می توانند در ارتباط با درد زانو انجام دهند استفاده از حرکات کششی مرتبط با زانو و عضله های پشت ران می باشد که انجام آنها به همراه پیاده روی بر روی تردمیل بر روی روند بیماری شما تاثیر مثبت گذاشته تا حدود زیادی از پیشرفت آن جلوگیری می کند و موجب کاهش درد در این نواحی می شود.در این مطلب ما تعدادی حرکت کششی و نرمشی را برای تقویت زانو به شما معرفی می کنیم تا با استفاده از بتوانید تا حدودی بر این مشکل غلبه کنید.

نکات قابل توجه پیش از انجام حرکات کششی

- پیش از شروع تمرین بدن خود را گرم کنید.
- هر کدام از حرکات ارائه شده را بین 8 تا 12 بار انجام دهید.
- هر حرکت را در 2 تا 4 ست اجرا کنید.
- بعد از هر ست یک دقیقه به خود استراحت دهید.

حرکات کششی و نرمشی

بالا بردن پاها

روی زمین دراز بکشید پاهایتان را به صورت صاف بر روی زمین دراز کرده،یکی از زانوهای خود را کم کرده و کف پای خود را بر روی زمین قرار دهید.پای مخالف را به همان صورت کشیده و بدون اینکه زانویتان را خم کنید به اندازه حدود 15 سانتی متر از زمین بلند کنید و این حالت را به مدت 5 ثانیه حفظ کنید.پای دیگر شما که کف آن برروی زمین بود باید به همان حالت باقی بماند بدون اینکه از زمین بلند شود.سپس این حرکت را بر روی پای دیگر نیز انجام دهید.

ایجاد حالت انقباض بر روی عضلات چهارسر

قسمت اول تمرین قبل را دقیقاً به همان شیوه اجرا کنید فقط به جای بالا بردن پا، در حالتی که بر روی زمین قرار دارد به مدت 5 ثانیه عضله جلوی ران خود را منقبض کرده و پس از این مدت حرکت را بر روی پای مخالفتان انجام دهید.

دمبل قیچی

با هر یک از دستان خود دمبلی را نگه دارید پس از آن با پای سمت چپ خود گام بلندی بردارید، سپس هر دو زانو را خم کرده و بدنتان را به پایین بکشید و وزن بدن را با استفاده از عضلات چهارسر ران بر روی پای راست خود قرار دهید (پای پشتی) در این حالت باید تا جایی که می توانید باسن تان را به سمت بالا بیاورید حالا با پای راست قدمی به سمت جلو بروید و انجام اینکار را ادامه دهید. هنگام انجام این حرکت دقت کنید زانوی شما در راستای انگشتان پایتان حرکت کند و با قوزک شما در یک خط مستقیم باشد.

حرکات کششی ساق پا

همانند حالتی که می خواهید شنا سوئدی انجام دهید بر روی زمین قرار گیرید سپس کف دست خود را به سمت پاهایتان بیاورید، به شکلی که باسن شما به سمت بالا برود و بدن تان با زمین تشکیل مثلث دهد.می توانید به جای کف دست، آرنج یا سرتان را بر روی زمین قرار دهید.

زمانیکه مثلث را در بالاترین نقطه ممکن تشکیل دادید، پاشنه های پای خود را روی زمین فشار داده و یا به آهستگی زانو را خم کنید.اما پای مخالف را صاف نگاه دارید.

حرکات کششی همسترینگ

بر روى نیمکتی نشسته و پای راستتان را به صورت کشیده بر روی آن قرار دهید و پای چپتان از نیمکت آویزان باشد.دستهای خود را به حالت قفل شده پشت سر قرار دهید.
در حالتی که بالا تنه شما کاملاً کشیده می باشد از ناحیه لگن خم شوید و بالا تنه خود را بر روی ران ها خم کنید در این وضعیت دستها به سمت بالا و پاها کاملاً کشیده می باشد عمل بازدم را در این حالت انجام دهید.

در همین وضعیتی که قرار دارید عضله های چهارسر را منقبض کرده تا از میزان فشار به عضلات همسترینگ (پشت ران) کاسته شود.

نکته

برای افرادی که مبتلا به درد زانو هستند و قصد دارند برای بهبود شرایط خود از تردمیل برای ورزش کردن استفاده نمایند توصیه می شود تا راه رفتن با استفاده از این دستگاه را از سرعت و زمان کم شروع کرده و به آهستگی آن را اضافه کنند.در ابتدای کار سرعت تردمیل را بر روی 2.5 کیلو متر در ساعت تنظیم کنید و همچنین به مدت کوتاهتر ورزش نمایید و به تدریج مدت زمان تمرین را اضافه کرده و آن را به 60 دقیقه در روز برسانید. پس از این که زمان شما به میزان مورد نظر رسید می توانید سرعت را نیز اضافه کنید و در نهایت شیب تردمیل را تا دو درجه تنظیم کنید.

البته همه این موارد در افراد مبتلا به درد زانو باید پس از مشورت با پزشک متخصص و تائید او انجام شود، تا در صورت نیاز و با توجه به شرایط ویژه ای که دارید توصیه هایی درباره ورزش و نحوه انجام تمرینات به شما ارائه شود.


ضربان قلب بر روی تردمیل

ضربان قلب یعنی تعداد تپش های قلب در یک دقیقه و این مسئله شدت تمرین و زمان استراحت در تمرینات اینتروال را مشخص می کند. با برآورد ضرب قلب نسبت به حداکثر ظرفیت قلب، می توان به چربی سوزی بیشتر کمک کرد. البته به جز ضربان قلب، فاکتورهای دیگری مانند شدت تمرین، زمان تمرین و حجم عضلانی نیز در کالری سوزی و کاهش وزن موثر هستند.

حداکثر ظرفیت قلب، شاخص خوبی برای تعیین سطح ورزش می باشد؛ به طور کلی ما در 3 سطح خفیف، متوسط و شدید به انجام تمرینات ورزشی می پردازیم. خوشبختانه امروزه بر روی اغلب دستگاه ها ورزش از جمله تردمیل، دوچرخه ثابت ، اسکی فضایی و... نمایشگرهایی وجود دارد که زمان، سرعت، کالری سوزانده شده، مسافت طی شده و ضربان قلب کاربر را نشان می دهند. این اطلاعات برای طراحی یک الگوی ورزشی مناسب بسیار با ارزش هستند.

ضربان قلب بر روی تردمیل

برای تعیین حداکثر ظرفیت قلب خود عدد سنتان را از عدد 220 کم کنید. حاصل این تفریق حداکثر ظرفیت قلب شما را نشان می دهد که معمولا بین 150 تا 200 است. بر روی تردمیل می بایست دامنه ضربان بین 60 تا 80 درصد حداکثر باشد. وقتی از آمادگی جسمانی بهتری برخودار باشید، در هنگام استراحت، میانگین ضربان قلب کاهش می یابد؛ زیرا با هر تپش خون بیشتری از بطن چپ خارج می شود. در واقع با ورزش عضله قلب نیز همچون عضلات دیگر تقویت شده و در هر پمپاژ خون بیشتری به بیرون می فرستد و این به نفع قلب است؛ چون فرصت بیشتری برای استراحت پیدا می کند و سالم تر باقی خواهد ماند. همچنین با تقویت قلب اکسیژن رسانی به ارگان های بدن بهبود می یابد.

مقدار کالری که در تمرینات شدید می سوزانیم بیش از تمرینات ملایم است؛ مثلا اگر فردی به مدت 30 دقیقه با 50 درصد حداکثر ضربان قلب خود بدود 200 کالری می سوزاند. در این روند نیمی از کالری مصرفی به وسیله سوزاندن چربی ها تامین شده و باقی مانده از کربوهیدارت ها به دست می آید. اما اگر همین 30 دقیقه را با 80 درصد حداکثر قاب خود کار کند، کالری سوزی 2 برابر خواهد شد و در این حالت یک سوم این کالری با سوزاندن ذخایر چربی تامین می شود.

وقتی به شکل صحیح و هوازی بر روی تردمیل تمرین انجام بدهید، مانند زمانی که ورزش ایروبیک می کنید، چربی سوزی حتی پس از اتمام ورزش نیز ادامه دارد. در واقع چون اکسیژن زیادی به بافت ها رسیده و دمای بدن بالا رفته است، عضلات برای مصرف اکسیژن؛ خنک کردن بدن و ترمیم دوباره همچنان انرژی مصرف می کنند و این انرژی از محل ذخایر چربی تامین خواهد شد.

متخصصین ورزشی معتقدند زمان چربی سوزی پس از ورزش، بسته به شدت تمرین و تناسب اندام 15 دقیقه الی 48 ساعت طول می کشد. ولی مشکل این جا است که اغلب افراد غیر حرفه ای قادر نیستند بیش از 30 دقیقه به دویدن ادامه بدهند؛ بنابراین محققان روش تمرینات ورزشی اینتروال را پیشنهاد کردند. در روش اینتروال تمرینات شدید با تمرینات خفیف ترکیب می شود و نتیجه بدست آمده شبیه به زمانی است که تمرینات شدید را به طور مداوم انجام می دهید. تمرینات اینترال یا تناوبی در کمترین زمان بهترین نتیجه را حاصل می کند.

برای پیروی از این روش کافی است 1 الی 2 دقیقه با نهایت توان خود بدوید. در این زمان ضربان قلب شما به 80 درصد حداکثر خود نزدیک خواهد شد؛ پس از آن حدود 1 دقیقه راه بروید؛ وقتی ضربان تا 50 درصد حداکثر ظرفیت پایین آمد، دوباره سرعت را زیاد کنید. در این حالت کمتر خسته می شوید و قادر خواهید بود 30 دقیقه به تمرین ادامه بدهید. اگر در شروع با این روش هم نمی توانید 30 دقیقه تمرین انجام بدهید، نگران نباشد. هر چه بیشتر ورزش کنید، آمادگی جسمانی شما افزایش می یابد و پس از مدتی به زمان مطلوب می رسید.

می توانید تمرین با تردمیل را در 3 وعده صبح، ظهر و شب انجام بدهید. تمریینات صبح، بهتر است در سطح متوسط و شدید باشد. ظهر 2 ساعت بعد از نهار، تمرینات شدید انجام بدهید و شب 1 ساعت قبل از خواب 10 الی 20 دقیقه بر روی ترمیل راه بروید.