سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تردمیل

تفاوت استفاده از شیب و سرعت تردمیل و ترکیب آنها در تمرینات

زمانی که آلودگی هوا زیاد و در مرحله هشدار است یا شرایط آب و هوا برای بیرون رفتن مساعد نیست، بهترین وسیله ای که می تواند به ما کمک کند تا فعالیت روزانه ورزشی و دویدن و راه رفتنی متفاوت را تجربه کنیم، تردمیل است.تمام افراد چه دوندگان حرفه ای و چه افراد معمولی که برای اولین بار است که می خواهند بدوند می توانند به راحتی از تردمیل و امکانات شیب و سرعت آن استفاده کنند.

تفاوت استفاده از شیب و سرعت تردمیل و ترکیب آنها در تمرینات

تحقیقات ثابت کرده است که شیب و سرعت در کنار هم می توانند به افزایش استقامت، قدرت بدنی، کالری سوزی و بالا رفتن ظرفیت بدنی کمک بسیاری کنند.معمولا تردمیل هایی که در بازار و فروشگاه ها وجود دارند، سرعتی بین 0.5 تا 12 یا 14 کیلومتر در ساعت را می توانند در اختیار کاربران خود قرار دهند.شیب تردمیل ها نیز از 0 تا 15 درصد ارتقا پیدا می کنند و در برخی از تردمیل های حرفه ای این شیب تا 30 درصد نیز قابلیت تغییر دارد.

تردمیل های خانگی اغلب مدل های ساده تری دارند و باید توجه داشته باشید قبل از خرید بهتر است تمام تنظیمات و برنامه هایی که دستگاه می تواند به شما ارائه دهد را چک کنید.تمرینات سرعتی بهتر است در اواسط تمرین به مدت 3 دقیقه یا کمی بیشتر انجام شود و بعد با ریکاوری بدن به پایان برسد.با داشتن برنامه مناسب حتی می توانید در فواصل 15 ثانیه ای سرعت خود را تکرار کنید و تمرینی اینتروال سودمندی داشته باشید و بدن خود را دچار چالش کنید.

حتما مشاهده کرده اید زمانی که در بیرون از منزل راه می روید یا می دوید، وقتی به تپه یا سربالایی برخورد می کنید دچار چالش بیشتری می شوید. در زمان استفاده از تردمیل هم با کمک شیب دستگاه می توانید برای خود چالش ایجاد کنید.تمرینات مختلفی با تردمیل می توانید انجام دهید و به واسطه آنها زودتر به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کنید.تمرینات طولانی یا کوتاه که با دستکاری سرعت دستگاه می توانید بازده بالاتری از آنها دریافت کنید. با کمک شیب تردمیل نیز می توانید تمرینات را از یکنواختی خارج کرده و محیط بیرون از خانه را به آسانی برای خود شبیه سازی کنید.

شما با پیاده روی و کمی شیب میتوانید بدن را به چالش بکشید و عضلات بدن را تقویت کرده و پرورش دهید.زمانی که برای راه رفتن، شیب یا سرعت تردمیل را افزایش دهید می توانید کالری بیشتری بسوزانید و زودتر به لاغری و تناسب اندام مورد نظر برسید.زمانی که با شیب تردمیل پیاده روی انجام دهید، پاها قدرتمند تر خواهند شد و کم کم ظرفیت هوازی شما افزایش پیدا کرده و این موضوع به چربی سوزی بدن نیز کمک بسیاری می کند.

اگر شما بتوانید تمرینات اینتروال را با کمک تردمیل دوهفته ادامه دهید، خواهید توانست سطح استقامت بدن را نیز حتی تا دو برابر افزایش دهید. وقتی استقامت یا سطح آمادگی جسمانی بدن افزایش پیدا کند، حتی می توانید با سرعت بالاتری چربی سوزی انجام دهید.با بالا رفتن آمادگی جسمانی و استقامت بدن ظرفیت تنفسی شما نیز تا 30 درصد افزایش پیدا خواهد کرد و دیگر در زمان ورزش و دویدن به نفس نفس نخواهید افتاد.

در زمان خریدن تردمیل به اهداف و برنامه هایی که برای خود در نظر گرفته اید توجه داشته باشید تا با کمک امکاناتی که در مدل های مختلف تردمیل وجود دارد بتوانید زودتر به اهدافتان برسید.افرادی هستند که به دلیل بیماری ها و درد های مفصلی نمی توانند بر روی تردمیل یا حتی زمین های معمولی بدوند، این افراد بهتر است برای بیشتر شدن تاثیرات و شدت ورزش، تردمیلی تهیه کنند که دارای شیب باشد و از طریق آن بتوانند بدن را دچار چالش کنند.

سرعت تردمیل و امکان کنترل آن حتی برای دوندگان حرفه ای نیز مفید است، زیرا آنها با کم و زیاد کردن سرعت دستگاه می توانند توانایی های خود را ارزیابی کرده و بدون خطر دردهای عضلانی را نیز بهبود ببخشند.به یاد داشته باشید اگر سرعت و شیب تردمیل را در کنار هم استفاده کنید می توانید تمرینات ورزشی و بدنسازی خود را در هر سطح و توانی که هستید افزایش دهید و این موضوع به انتخاب نوع و مدل تردمیل ربطی ندارد.در زمان انجام دادن تمرینات با شیب و سرعت به یاد داشته باشید که حتما از کفش مناسب استفاده کنید. گرم کردن و سرد کردن بدن را نیز فراموش نکنید تا دچار اسپاسم و مشکلات دیگری نشوید و با کمک ورزش به اهدافی که دوست دارید زودتر برسید.