سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تردمیل

آیا تمرین با توپ بدنسازی به کم کردن وزن کمک می کند؟

داشتن یک برنامه ورزشی مناسب و منظم به همراه ورزش هوازی می تواند به طرز معجزه آسایی وزن شما را کاهش بدهد و موجب کاهش چربی های بدن بشود.تمرین به وسیله توپ بدنسازی یکی از همین گزینه های برنامه ترکیبی برای رسیدن به تناسب اندام می باشد.اضافه کردن توپ بدنسازی به تمرینات باعث کاهش وزن چشمگیری می شود و به انجام ورزش های بیشتر در طول روز کمک زیادی می کند.

آیا تمرین با توپ بدنسازی به کم کردن وزن کمک می کند؟

چربی سوزی موثری که منجر به کاهش وزن بشود نیازمند انجام یک ورزش کاردیو مناسب یا همان ورزش قلبی-عروقی می باشد. داشتن توپ بدنسازی به متنوع کردن تمرینات کمک می کند.متنوع شدن تمرینات باعث خواهد شد که شما با میل و علاقه بیشتری بخواهید تمرینات را انجام دهید و همین بالابردن انگیزه باعث رسیدن به نتایج دلخواه می گردد.

از توپ های بدنسازی نباید مانند دیگر توپ ها مثل توپ بسکتبال استفاده کرد.از این توپ در برخی اوقات می توانید به جای دمبل استفاده کنید.نیروی اضافی منجر به عضله سازی می گردد و باعث می شود شما چربی بسوزانید.از جمله فواید استفاده کردن از توپ بدنسازی، انجام تمرینات کاردیو به همراه تمرین بر روی کل بدن می باشد. به عنوان مثال در زمانیکه توپ را به بالای سر می بریم و نگه می داریم و دست ها را جابه جا می کنیم باعث میشود همزمان هم کتف، هم سرشانه و هم دست ها حرکت کند و به عضله سازی آن کمک کند.

برای بالا بردن ضربان قلب در ابتدای انجام تمرین توپ را با هر دو دست بگیرید و با بازوهای خود به شکل دایره ای بچرخید و آرنج خود را خم نکنید.در برخی تمرینات معمولی ماند ضربه زدن، نیروی مقاومتی که توپ بدنسازی دارد شما را وادار خواهد کرد که به عضلاتتان فشار آورید و با تمام توان خود ورزش انجام بدهند.

نشستن و برخاستن با توپ بدنسازی باعث انجام تمرینات قدرتی برای فرد می شود.سعی کنید توپ بدنسازی را در مقابل سینه خود بگیرید و همین کار زمانیکه عضله های بازوی خود را ثابت نگه می دارید، باعث می گردد که توپ در هنگام حرکت سخت تر نیز کار بکند.بالا بردن توپ بر روی شانه ها اثر گذاشته و موجب تقویت آن ناحیه از عضلات نیز می گردد.

با استفاده از توپ پیلاتس قادر خواهید بود چنانچه دارای کمر درد هستید، آن را کاهش دهید یا حتی از به وجود آمدن آن جلوگیری کنید و باعث انعطاف پذیری و تعادل بیشتر بدن بشوید.با استفاده درست و مناسب از توپ بدنسازی قادر خواهید بود تا ماهیچه های اضافی بدن را نیز برای حفظ تعادل و ثبات بدن تقویت نمایید و عضلات مختلف را به حرکت در بیاورید.گروهی از افراد که هدفشان کاهش وزن است از توپ بدنسازی استفاده می کنند.به وسیله این توپ قادر خواهند بود چربی شکم خود را مستقیما مورد هدف قرار بدهند؛ علاوه بر آب کردن چربی ها می توانند با این وسیله بر روی عضلات پشت کار کنند.