سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تردمیل

تردمیل دستگاه لاغری

همه انسان ها علاقمند هستند از نظرظاهری و جسمانی زیبا و سالم باشند. برای رسیدن به این هدف می بایست سبک زندگی خود را تغییر داده و به شیوه درست زندگی کنیم. روش صحیح زندگی شامل پرهیز از استرس روانی و نگرانی، استراحت کافی، تغذیه مناسب و ورزش می شود.

تردمیل، یک دستگاه هوازی است که طرفداران بسیاری دارد. ورزش هوازی برای کاهش وزن و رسیدن به اندام متناسب بهترین روش محسوب می شود؛ اما نحوه استفاده صحیح و اصولی از این دستگاه در کارآیی آن اهمیت دارد.

تردمیل دستگاه لاغری

ورزش صبح:

تمرین در هنگام صبح بر روی تردمیل، برای سوزاندن چربی های زائد مفید می باشد. زمانی که هنوز معده خالی است و شروع به فعالیت می کنید، بدن ناچار می شود برای تامین انرژی مورد نیاز از ذخایر چربی استفاده بکند؛ به همین علت امکان کاهش وزن بیشتر می شود.

نحوه استفاده از تردمیل:

در طول تمرین دسته های تردمیل را رها کنید؛ این کار سبب تلاش بیشتر می شود؛ در نتیجه کالری سوزی بهتر اتفاق می افتد. قبل از رها کردن دسته ها مطمئن بشوید سرعت دستگاه مناسب بوده و می توانید تعادل خود را حفظ کنید.

تردمیل های مدرن امروزی یک صفحه نمایش دارند که کاربر بر روی آن می تواند سرعت، زمان، مسافت طی شده، درجه شیب و ضربان قلب خود را مشاهده کند. با این اطلاعات ارزشمند ورزشکار قادر است طبق یک الگوی ورزشی مناسب پیش برود. تعداد ضربان قلب در دقیقه سطح تمرینات ورزشی را تعیین می کند؛ برای ورزش می توان 3 سطح خفیف، متوسط و شدید قائل شد. هر کس باید بداند در چه سطحی ورزش می کند و کدام سطح برایش مناسب می باشد؛ زیرا ورزش در هر کدام از این 3 سطح اثرات متفاوتی بر بدن دارد.
پیش از آن حداکثر ظرفیت ضربان قلب خود را به محاسبه کنید. برای این کار عدد سن خود را از عدد 220 کم کنید؛ عدد به دست آمده حداکثر ظرفیت قلب شما را نشان می دهد. بهتر است در اواسط تمرین ضربان قلبتان به 90 درصد حداکثر ظرفیت برسد.

اگر می خواهید با ورزش به نتایج بهتری دست بیابید، باید درک خود را از ضربان قلب بالا ببرید. تمرینات اینتروال و تمرینات شدید مستمر، هر دو باعث سوزاندن کالری می شوند. اما تمرینات پر شدت به سرعت فرد را خسته می کند؛ در حالی که تمرینات با وقفه به انسان انرژی می دهد و با این روش می توانید مدت بیشتری به ورزش بپردازید؛ با رعایت ترتیب فاصله زمانی می توانید سوخت و ساز بدن را افزایش بدهید و چربی های بیشتری را آب کنید.

تمرینات با وقفه علاوه بر چربی سوزی زیادتر به افزایش حجم عضلانی نیز منجر می شود. عضلات بافت ارزشمندی هستند که انرژی بدن را تامین می کنند و هر چه توده عضلانی بیشتر باشد سوخت و ساز بالاتر می رود. یعنی حتی وقتی ورزش نمی کنید از حالت عادی بیشتر کالری می سوزانید.

گرم کردن:

قبل از شروع برنامه ورزشی به مدت 5 دقیقه با سرعت کم بر روی تردمیل راه بروید. سپس 1 الی 2 دقیقه با نهایت سرعت بدوید و بعد دوباره راه بروید؛ این کار پیش از ورزش بدن شما را گرم می کند. در انتها نیز 5 دقیقه با سرعت کم روی تردمیل راه بروید تا بدنتان سرد بشود.

تمرین اینتروال:

برای انجام تمرینات تناوبی یا اینتروال مانند روش گرم کردن، 1 الی 2 دقیقه با سرعت زیاد بدوید و 1 دقیقه راه بروید؛ این چرخه را تا 20 یا 30 دقیقه ادامه بدهید.

در حین دویدن یا راه رفتن بر روی تردمیل، باید دست ها از آرنج خم بشوند و زاویه 90 درجه پیدا کنند و همراه با حرکت پا به صورت آونگی به جلو و عقب بروند. حرکت دست ها از مفصل شانه است، مانند زمانی که بر روی زمین می دوید. با ترکیب دست با وزن بدن کالری بیشتری خواهید سوزاند.

هر 6 یا 8 هفته برنامه ورزشی خود را تغییر بدهید؛ اگر تمرینات مدام تکرار بشوند، بدن به آن عادت کرده و با فلات تمرینی مواجه می شوید. یعنی بدن دیگر به ورزش واکنش نشان نمی دهد؛ چون تمرین چیز تازه ای برای بدن ندارد. برای عبور از فلات تمرینی می توانید از دستگاه های دیگر مانند دوچرخه ثابت یا اسکی فضایی کمک بگیرید و اگر تنها وسیله ی شما تردمیل است سرعت یا شیب آن را بیشتر کنید.

انجام ورزش های قدرتی دیگر مانند دراز و نشست بعد از تمرین با تردمیل، در حالی که هنوز بدن گرم است، به سفت شدن عضلات کمک می کند؛ به همین دلیل برخی از تردمیل ها مجهز به پایه درازو نشست می باشند. وقتی بخشی از اضافه وزن خود را از دست دادید، می توانید با وزنه نیز کار کنید؛ این کار عضلات شما را غافگیر کرده و مانع ایجاد فلات تمرینی می شود.