سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تردمیل

فواید تردمیل آبی

با پیشرفت علم و تکنولوژی تجهیزات ورزشی پیشرفته تری اختراع شده است و شیوه های نوینی جهت ورزش کردن خصوصاً برای افرادی که به دلیل ابتلا به برخی بیماریها و مشکلات نمی توانند از هر روشی برای ورزش کردن استفاده نمایند پدید آمده. یکی از این وسیله ها تردمیل آبی می باشد که هنوز استفاده از آن رایج نشده است اما به شکل محدود در برخی از مراکز درمانی و ارتوپدی مجهز وجود دارد.البته این وسیله ورزشی علاوه بر کاربرد درمانی جنبه تفریحی نیز دارد.

به دلیل قیمت نسبتاً بالا و تولید کم این وسیله استفاده از آن در حال حاضر فقط جنبه پزشکی دارد. تمرین با تردمیل آبی برای سالمندان، کسانی که مشکلات عضلانی، اسکلتی و مفصلی دارند و همچنین افرادی که به دلیل بیماری هایی از جمله سکته مغزی و ام اس و... دچار مشکلات حرکتی هستند توصیه می شود. استفاده از تردمیل آبی برای این افراد بدون هیچ عوارض جانبی ست،همچنین می توانند در بهبود روند بیماری خود از آن بهره ببرند.یکی از علل استفاده از این دستگاه در موارد ارتوپدی این است که وزن افراد در آب تا حدود 70% کم می شود در نتیجه فشار ناشی از راه رفتن بر روی بدن این اشخاص وارد نمی شود.

زمانی که شما با استفاده از تردمیل آبی حدود ده دقیقه فعالیت می کنید،همانند وقتی ست که در حالت عادی دو ساعت پیاده روی می کنید.در نتیجه یک ساعت استفاده از این دستگاه بیش از 960 کالری می سوزاند.

فواید تردمیل آبی

با گذشت زمان استفاده از این وسیله پزشکی ورزشی در اغلب بیمارستانها رایج می شود و افراد می توانند از مزایای آن در موارد آب درمانی، فیزیوتراپی و باز توانی بهره مند شوند.
این دستگاه را درون استخرها و آکواریوم های بزرگ قرار می دهند و شخص می تواند با استفاده از آن مدتها به ورزش کردن بپردازد بدون اینکه این مدت طولانی به بدن او آسیب برساند.حداکثر سرعت قابل استفاده در این تردمیل ها تا ده کیلومتر می باشد، مانیتور این دستگاه قابلیت نمایش وزن فرد را دارد، دکمه شروع و توقف تمرین با این تردمیل به شکل هوشمند می باشد.

جنس این تردمیل ها از استیل مقاوم در برابر آب ساخته شده است و کف آن به گونه ای طراحی شده که در هنگام راه رفتن لغزشی برای کاربر ایجاد نشود.این تردمیل امکان تا شدن دارد بعلاوه برای جابجایی راحت تر آن چرخ هایی از جنس پلیمر در زیر دستگاه تعبیه شده است.

از مزایای دیگر تردمیل آبی استفاده ساده آن برای افرادی ست که اضافه وزن بالایی دارند این اشخاص به دلیل وزن زیاد نمی توانند پیاده روی کنند زیرا این اضافه وزن به زانوها و مفاصلشان صدمه میزند.اما استفاده از تردمیل آبی برای این افراد به دلیل اینکه وزن بدن آنها را کمتر از میزان واقعی نشان می دهد به بدن آسیب نمیرساند از سوی دیگر قدرت رانش موجود در آب تکیه گاه بدن است. درعین حال به دلیل تراکم آب نسبت به خشکی پیاده روی در آن نیاز به صرف نیروی بیشتری برای بدن می باشد که همین افزایش انرژی مصرفی کالری سوزی بدن را بالا می برد.بنابراین با استفاده از این وسیله ورزشی افراد چاق می توانند بدون آسیب موفق به کاهش وزن زیاد در مدت کوتاهی شوند.

همانطور که می دانید در آب میزان جاذبه تا حد زیادی کاهش می یابد و به این ترتیب شما می توانید حرکات کششی را که در خشکی قادر به انجام آن نیستید در داخل آب و به سادگی انجام دهید و انجام این تمرینات برای بدن شما بسیار مفید می باشد.

از مزیت های دیگر ورزش تردمیل آبی این است که فشار و جریان آب در زمان ورزش مانند یک ماساژ مفید برای مفاصل، استخوانها و سایر اندامها می باشد.که این امر سبب آرامش و رفع احساس درد و کوفتگی در بدن می شود.