سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تردمیل

در 2 ماه لاغر شوید!

همه افراد می توانند ظرف مدت 2 ماه مقدار زیادی از چربی های بدن خود را کم بکنند؛ به شرط آن که در این راه صبر و شکیبایی به خرج بدهند. اغلب شما از گرفتن رژیم های سخت و تکراری خسته شده اید؛ گرسنگی حق هیچ انسانی نیست و لزومی ندارد با رژیم های غذایی بخور و نمیر و طاقت فرسا خود را آزار بدهید؛ ولی برای داشتن اندامی متناسب باید شیوه زندگی خود را عوض کنید.

اغلب مردم فکر می کنند چاقی، مقدار چربی است که در ناحیه شکم تجمع یافته و برای از بین بردن آن باید ورزش های قدرتی مانند دراز و نشست انجام بدهند و به ناحیه شکم فشار وارد کنند. در حالی که لاغری و چربی سوزی فرایندی است که با از دست دادن کالری در سراسر بدن اتفاق می افتد و با ورزش می توان بر روی قسمت های خاصی متمرکز شد.

در 2 ماه لاغر شوید!

انجام ورزش های هوازی مانند دویدن، پیاده روی سریع، دوچرخه سواری، شنا و... در چربی سوزی و کاهش وزن بسیار موثر است؛ اما متاسفانه بیشتر مردم فرصت کافی برای رفتن به فضای مناسب و انجام این گونه تمرینات را ندارند؛ به همین علت دستگاه های هوازی همچون دوچرخه ثابت ، تردمیل ، اسکی فضایی و... وارد بازار شدند و مورد استقبال قرار گرفتند.

رکاب زدن بر روی دوچرخه ثابت ایستاده، از جمله ورزش هایی است که به آب شدن چربی های شکمی کمک می کند. انجام ورزش های قدرتی که به عضلات شکم فشار وارد می کند، مانند دراز و نشست، پس از ورزش هوازی بسیار مفید است. برای لاغری در مدت کوتاه می بایست در کنار ورزش هوازی یک رژیم غذایی مناسبی را در پیش بگیرید. از خوردن غذاهای پرکالری و چرب بخصوص در وعده شام بپرهیزید. دیر وقت شام نخورید. سعی کنید زودتر بخوابید و مواد غذایی که غذای اصلی محسوب نمی شوند مثل سس، نوشابه، دلستر، بستنی، شیرنی، شکلات و... را ترک کنید. شب ها برنج و ماکارونی نخورید و تحرک خود را افزایش بدهید.

فواید ورزش هوازی:

ورزش هوازی به تمریناتی گفته می شود که در زمان نسبتا طولانی و با شدت متوسط انجام شده و ضربان قلب را بالا برده و با وارد کردن اکسیژن زیاد به بدن، سوخت و ساز را بالا برده و منجر به چربی سوزی می شود. خبر خوب این که: هر چه بیستر ورزش کنید چربی ها جای خود را به عضلات می دهند. عضلات بافت ارزشمندی هستند که انرژی بدن را تامین می کنند. هر چه بیشتر ورزش می کنید عضلانی تر می شوید و عضلات با افزایش سوخت و ساز، اندام شما را متناسب تر می کنند. با ورزش هوازی به دلیل وارد شدن اکسیژن زیاد به بدن حتی در حالت استراحت نیز بدن همچنان به کالری سوزی ادامه می دهد؛ بنابراین ورزش به طور مضاعف سبب لاغری و تناسب اندام می شود.

البته در نظر داشته باشید در 15 الی 20 دقیقه اول ورزش بدن فقط قندهای موجود را می سوزاند و پس از آن به سراغ ذخایر چربی خواهد رفت؛ پس باید طوری ورزش کنید که تمرینات شما بیش از 30 دقیقه ادامه داشته باشد.

برای اینکه افراد غیر حرفه ای بتوانند در زمان طولانی تری ورزش کنند، روش تناوبی پیشنهاد می شود. در این روش شما 2 الی 3 دقیقه با نهایت توان خود ورزش می کنید و بعد 1 دقیقه با سرعت کم به استراحت فعال می پردازید و پس از 1 دقیقه دوباره سرعت را تا آن جا که می توانید بالا می برید. انجام تمرینات تناوبی بر روی دستگاه های ورزشی مانند تردمیل بسیار راحت است چون بر روی این دستگاه با فشار یک دکمه می توان در زمان لازم سرعت را بالا برد یا کاهش داد.

افراد تازه کار بهتر است در روزهای اول فشار زیادی به بدن خود نیاورند و همان 30 دقیقه تمرین برای آن ها کافی می باشد، اما پس از گذشت یک هفته باید هم سرعت و هم زمان خود را بیشتر کنند و پس از یک ماه بتوانند 45 دقیقه تمرین هوازی به روش تناوبی انجام بدهند. همواره در هنگام انجام تمرینات ورزشی شکم خود را به داخل بدهید و کمر د را صاف نگه دارید تا بدن شکل مطلوبی به خود بگیرد.

تمرینات شکم پس از ورزش:

پس از 45 دقیقه ورزش هوازی روی زمین داراز بکشید و به مدت 5 دقیقه پاهای خود را بالا نگه دارید؛ پس از آن به حرکات قدرتی مانند درازو نشست و پای کرال بپردازید. این کار به عضلات فرم می دهند. به همین علت بعضی از تردمیل های چندکاره به پایه دراز و نشست،چرخ مسگری، کش ایروبیک، تخته شنا، وزنه و... مجهز هستند.

با رژیم غذایی مناسب و انجام ورزش صحیح و اصولی پس از یک ماه مقدار زیادی از چربی های بدنتان آب شده و اگر بیش از 15 کیلوگرم اضافه وزن نداشته باشید به تناسب اندام دست پیدا می کنید. افرادی که بیشتر از 15 کیلوگرم اضافه وزن دارند، باید با ادامه دادن همین روش بقیه چربی های اضافه را از بین ببرند. ورزش علاوه بر زیبایی ظاهری و تناسب اندام به بهبود وضعیت سیستم قلبی – عروقی، دیابت، فشار خون، سرطان، اختلالات قاعدگی در بانوان و ...کمک می کند.