سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تردمیل

با ورزش اعتماد به نفس خود را افزایش دهید

ورزش بهترین راه برای بالا بردن اعتماد به نفس محسوب می شود. اعتماد به نفس در اثر یک سری اعتقادات درونی و آنچه ما در مورد خود تصور می کنیم حاصل می شود؛ گرچه در دنیا مدرن امروزی اعتماد به نفس انسان ها تحت تاثیر عوامل زیادی قرار گرفته که داشتن فیزیک مناسب یا عدم آن از این موارد محسوب می شود.ورزش کردن به افراد کمک می کند که رضایت بیشتری از شکل ظاهری و اندام خود داشته باشند؛ علاوه بر این با انجام فعالیت بدنی منظم ومستمر توان بدن برای انجام فعالیت های روزمره بیشتر شده و فرد احساس قدرت می کند.

توانایی جسمی و واقع بین بودن به کنترل مشکلات شخصی کمک می کند و با بالا بردن مهارت های ذهنی و دقت منجر به موفقیت های کاری می شود و همین موفقیت ها اعتماد به نفس را افزایش می دهد.دلائلی که باعث می شود با ورزش اعتماد به نفس افراد بالا برود متعدد است که ما به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

با ورزش اعتماد به نفس خود را افزایش دهید

1- رضایت از شکل ظاهری بدن:ظاهر هر فردی از ارکان های اصلی است که بر اعتماد به نفس او تاثیر مستقیم می گذارد. افرادی که با یک برنامه اصولی و منظم به ورزش می پردازند می دانند سالم تر از سایرین هستند و چند ماه پس از ادامه دادن به این فعالیت، شکل ظاهری بهتری پیدا خواهند کرد و اطرافیان نیز این تغییر را حس کرده و به آن ها گوشزد می کنند؛ در نتیجه حس رضایتمندی از خود در وجود فرد ورزش کار تقویت شده و به ادامه راه تشویق می شود و همچنین اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کند. در واقع احساس زیبا بودن منجر به بالا رفتن اعتماد به نفس می شود.

2- تندرستی:سیستم ایمنی بدن با ورزش بهتر شده و احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری ها و حتی سرماخوردگی کمتر می شود. در واقع بیماری سبب می شود کارآیی فرد پایین بیاد و ساعات طولانی را صرف استراحت کند. سلامت جسم احساس قوی بودن و برتری نسبی به فرد می دهد و این مسئله نیز اعتماد به نفس فرد را بیشتر می کند.

3- بهبود ساختار فکری:هر فردی به دیل بروز برخی از مشکلات و ناملایمات ممکن است در افکار منفی و ناامیدی غرق بشود. دانشمندان معتقدند ورزش کردن در شکل گیری افکار مثبت بسیار موثر است.

4- ایجاد ثبات در فرد:افراد در شرایط بحرانی زندگی ثبات رفتاری و فکری خود را از دست می دهند و ممکن است ناگهان دست به کارهایی بزنند که برای آن ها نتایج خوبی به همراه نداشته باشد. افراد ورزشکار به یک نوع امنیت روانی و ذهنی خاصی می رسند که مانند یک ساحل آرام است و همین آرامش سبب اعتماد به نفس بیشر می شود.

5- اجتماعی شدن: روابط اجتماعی بیشتر منجر به افزایش اعتماد به نفس می شود. ورزش به دلیل رضایت از شکل ظاهری بدن و بالا بردن توانایی جسمی سبب می شود که فرد بیشتر در فعالیت های اجتماعی شرکت کند و در این زمینه موفق باشد.

6- از بین بردن محدودیت ها:اغلب افراد تصور می کنند در زندگی محدودیت هایی مثل کوتاه بودن طول عمر، از دست دادن سلامتی و توانایی، از دست رفتن یا به دست نیامدن ثروت دارند؛ اما محققان به این نتیجه رسیدند که ورزشکاران با داشتن توانایی جسمی و روانی بیشتر کمتر به این محدودیت ها می اندیشند و به نوعی از آن ها گذر می کنند. چون شرایط فیزکی آن ها طوری است که می دانند به زودی پیر و ناتوان نمی شوند. این که فرد بداند از پس زندگی خود برمی آید موجب افزایش اعتماد به نفس می شود.

7- بهتر شدن عملکرد جنسی: ورزش در بهبود مسائل جنسی تاثیر زیادی دارد که می توان به طور مفصل به آن پرداخت؛ اما در این جا مجال نیست؛ به هر حال بهبود عملکرد جنسی باعث بالا رفتن اعتماد به نفس می شود.

8- افزایش تمرکز:ورزش با تاثیرات مثبتی که بر مغز می گذارد باعث می شود پیام های عصبی و عضلانی بهتر و سریع تر مخابره بشوند؛ در نتیجه تمرکز فرد افزایش پیدا کرده و تمرکز بیشتر سبب موفقیت او خواهد شد؛ هر نوع موفیتی اعتماد به نفس را افزایش می دهد.

9- ترشح هورمون اندروفین:تحقیقات نشان داده پس از 30 دقیقه ورزش هوازی در سطح متوسط، مغز ماده اندروفین آزاد می کند و این ماده اضطراب و استرس را کاهش می دهد. کاهش استرس های روانی به طور مستقیم در افزایش اعتماد به نفس تاثیر دارد.

اما با توجه به شرایط کنونی جامعه که در اغلب مواقع با آلودگی هوا، نا مساعد بودن آب و هوا، عدم امنیت در محیط بیرون، کمبود وقت و... مواجه هستیم ورزش کردن به صورت روزانه و منظم کار راحتی به نظر نمی رسد؛ به همین علت دانشمندان و سازندگان تجهیزات ورزشی با طراحی و ساخت دستگاه های هوازی مانند تردمیل ، دوچرخه ثابت ، اسکی فضایی و... که ورزش در محیط بیرون را شبیه سازی می کنند، انجام تمرینات ورزشی را در محیط محدود باشگاه و منزل امکان پذیر کردند. با ورزش بر روی این دستگاه ها می توانید به اهداف خود برسید و از فواید تمرینات ورزشی برنامه ریزی شده بهره مند بشوید.