سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تردمیل

اسپینینگ و مزایای آن

بیست سال پیش دوچرخه اسپینینگ توسط جانی در آفریقای جنوبی استفاده شد که به کمک این وسیله میتوان در خانه یا سالن ورزشی دوچرخه سواری حرفه ای انجام داد و به تناسب اندام رسید.دوچرخه سواری فعالیتی سازمان یافته است که کمک می کند ورزشکار به تناسب اندام دلخواه برسد و شرکت در کلاس های استقامت یا استفاده از تمریناتی که ورزشکار بتواند قدرت، استقامت و فاصله را افزایش دهد و با آموزش تمرینات شدت بالا بر استفاده از دوچرخه ثابت تمرکز کند.

دوچرخه های اسپینینگ دارای چرخ لنگر سنگین، زنجیر و... می باشند و در برابر اصطکاک نیز مقاومت داشته و بسیار به دوچرخه های جاده ای شباهت دارند.اگر شما قصد خرید دوچرخه ثابتی را دارید و نمی دانید دوچرخه ثابت معمولی بیشتر به کار شما می آید یا اسپینینگ بهتر است ابتدا اطلاعات بیشتری در مورد سبک های مختلف این دوچرخه ها بدست آورید و با کاربردهای خاص آنها آشنا بشوید؛ سپس به مقایسه آنها بپردازید.

اسپینینگ و مزایای آن

ورزش شورای آمریکا اعلام کرده است که اگر دنبال تمرین قلبی و عروقی خوبی هستید که در عین حال بتوانید علاوه بر آن تاثیراتی هم بر باسن، زانو و مچ پا بگذارید، باید از اسپینینگ استفاده کنید و با ادامه دادن تمرینات تاثیر مثبت این دستگاه را مشاهده و سرگرم خواهید شد.با استفاده از دوچرخه ثابت می توانید کالری بسوزانید و از سوی پزشکان نیز برای بهبود صدمات ارتوپدی بسیار این ورزش هوازی توصیه شده است.

حتی افرادی که در دوران نقاهت بعد از آسیب دیدگی به سر می برند، می توانند از این دستگاه استفاده کنند.با کمک دستگاه اسپینینگ می توانید استقامت عضلانی را با زیاد کردن اعمال نیروی بیشتر در دوره طولانی، بیشتر کنید.استقامت بدن زمانی که رکاب می زنید افزایش پیدا می کند و به راحتی می توانید عضلات چهار سر ران، همسترینگ، سرین و عضلات ساق پا قوی کنید و برای تقویت استخوان ها، تاندون ها و رباط ها به طور روزانه فعالیت خوبی انجام بدهید.

همان طور که می دانید دوچرخه سواری جاده ای استرس، هیجان خاصی دارد و همیشه این نکته از زبان دوچرخه سوران شنیده می شود.هیجان و عجله در زمان دوچرخه سواری جاده ای آدرنالین در بدن تولید می کند که باعث به وجود آمدن خلق و خوی خوب و خوشحالی در دوچرخه سوار می شود.اندروفین در بدن تولید شده، سبب سرخوشی و کم شدن استرس در بدن می شود و جالب تر از همه باعث افزایش مقاومت و ایمنی بدن است که به سلامتی بیشتر دوچرخه سوار کمک زیادی خواهد کرد.

پزشکان توصیه می کنند که افراد بزرگسال باید حداقل 150 دقیقه با شدت متوسط در هفته ورزش انجام دهند. به طور مثال فعالیت ورزشی در هفته باید در مدت 30 تا 60 دقیقه با شدت متوسط 5 روز در هفته، 20 تا 60 دقیقه با شدت زیاد در 3 روز هفته انجام شود تا برای بدن مفید واقع شود.

هر کدام از دستگاه های ورزشی را در باشگاه و خانه باید با استفاده از برنامه مشخصی استفاده کرد و نیازهای بدن را تامین می کنند.با انجام تمرینات درست و مناسب می توانید به جای آنکه گرفتار استرس های غیرضروری بشوید با فشار بر روی عضلات و مفاصل بدن آنها را تقویت کرده و به تناسب اندام مورد نظر برسید.برای اینکه بتوانید با اسپینینگ خریداری شده خود ورزش خوب را انجام بدهید به چند نکته توجه کنید:

در ابتدا ارتفاع صندلی را با توجه به بدن خود تنظیم کرده و موقعیت راحتی را برای بدن فراهم کنید. پاهای شما نباید بیش از حد کشیده یا خیلی خم شوند و بهتر است حالتی 90 درجه داشته باشند.فرمان دوچرخه نیز باید تنظیم شود و اکثرا میتوان آن را به سمت بالا یا پایین، عقب و جلو آن را تنظیم کرد و زمانی که فرمان را تنظیم کردید، باید به فرم بدن در زمان ورزش نیز توجه کنید، شانه ها و قفسه سینه را صاف و آرنج ها را خم نگه دارید.پس از اینکه صندلی و فرمان و بالا تنه خود را به درستی تنظیم کردید، پاها را نیز در محل مخصوص برای رکاب زدن بر روی پدال ها قرار بدهید و فرم اصلی دوچرخه سواری را رعایت کنید.


لاغری با تردمیل در یک ماه

لاغری برای افرادی که از اضافه وزن رنج می برند به رویای دست نیافتنی تبدیل شده است و گاهی هم برای آنها غیرممکن است.اغلب افراد تصور می کنند برای اینکه بتوانند به لاغری دست بیابند باید رژیم های سخت و وحشتناکی را تحمل کنند، در حالی که اگر افراد طبق برنامه ورزشی منظمی فعالیت داشته باشند، می توانند وزن کم کنند و به هدف خود برسند.برای رسیدن به هدف لاغری اگر بتوانید یک ماه به خود سختی دهید و از برنامه مشخصی پیروی کنید، دیگر ادامه دادن کار و فعالیت برای شما آسان خواهد بود.

برنامه ریزی کنید و با خود قرار بگذارید که باید در 4 هفته پیاده وی انجام دهید و برنامه روزانه ای را برای خود در نظر بگیرید و با اجرای آن کم کم به آن عادت خواهید کرد.به یاد داشته باشید برای رسیدن به کاهش وزن باید صبور باشید و انگیزه خود را تقویت کنید، زیرا رسیدن به وزن و تناسب اندام مورد نظر، نیازمند زمان است و طول می کشد، ولی لاغری که از این طریق بدست می آورید ماندنی تر از سایر روش های دیگر لاغری است.

لاغری با تردمیل در یک ماه

هر زمان که برنامه یک ماهه خود را شروع کردید و به صورت روزانه برنامه را ادامه دادید، احساس کردید خسته هستید و نمی توانید پیاده روی انجام بدهید، می توانید در منزل باقی بمانید و استراحت کنید و این کار فعالیت یک ماهه شما را خراب نمی کند و زیر سوال نمی برد.فقط توجه داشته باشید که این خستگی و بی حوصلگی نباید زیاد ادامه پیدا کند و باید زودتر از شر آن خلاص شوید و دوباره برنامه ورزشی را ادامه بدهید.برای اینکه بتوانید انگیزه خود را برای ادامه فعالیت قوی تر کنید، دائما نتیجه تحمل این دوره یک ماهه را با خود مجسم کنید.

با تصور کردن نتیجه زحمت هایی که می کشید، می توانید همچنان پرانگیزه باقی بمانید و از تلاش و فعالیت خسته نشوید.در ذهن خود دائما مرور کنید که انجام دادن ورزش و پیاده روی علاوه بر لاغری می تواند به بهبود جریان خون، ارتقای سلامتی، تقویت سیستم دفاعی و از بین رفتن فشارهای عصبی و استرس شما کمک بسیاری کند.

با تکرار این فواید در ذهن می توانید انگیزه بیشتری برای انجام دادن پیاده روی بر روی تردمیل یا زمین معمولی داشته باشید.اگر به دلیل شرایط آب و هوایی نمی توانید در فضای بیرون از خانه ورزش انجام بدهید، می توانید به راحتی با استفاده از دستگاه های ورزش خانگی مانند تردمیل در خانه در هر ساعت از شبانه روز که مایل بودید ورزش روزانه خود را انجام بدهید و از نتایج خوب آن بهره مند شوید.

اگر می خواهید در انجام این برنامه ورزشی تنها نباشید، بهتر است به همراه دوست یا همسرتان این برنامه را اجرا کنید.با استفاده از تردمیل حتی بعد از خوردن شام سبک نیز می توانید در کنار همسر و فرزندانتان ورزش انجام بدهید.

هفته اول شروع ورزش، مشکل ترین قسمت کار

قبل از اینکه ورزش خود را شروع کنید، حداقل 5 دقیقه برای گرم کردن بدنتان زمان بگذارید و سعی کنید برای روز اول حداقل 1/5 کیلومتر راه بروید و این مسافت را در روزهای بعد به 3 کیلومتر برسانید؛ بهتر است این مسافت را در مدت زمان 30 دقیقه طی کنید.کم کم این مدت زمان را در آخر هفته به 45 دقیقه پیاده روی در فضای آزاد یا 35 دقیقه با تردمیل برسانید.

هفته دوم

در هفته دوم، روز اول نیز 3 کیلومتر راه بروید و روز دوم در مدت زمان 30 دقیقه پیاده روی داشته باشید.می توانید تعداد گام ها را نیز بشمارید و 10500 قدم بردارید؛ برای روزهای بعدی نیز باز 3 کیلومتر راه بروید یا 30 دقیقه پیاده روی بر روی تردمیل را امتحان کنید.سعی کنید در آخر هفته تمرین سنگین تری انجام بدهید؛ مثلا چهارشنبه 6 کیلومتر راه بروید و پنج شنبه حدود یک ساعت پیاده روی در هوای آزاد داشته باشید یا به مدت 45 دقیقه در خانه با استفاده از تردمیل پیاده روی خوبی را انجام بدهید.

هفته سوم، فشار بیشتری به بدن وارد می شود

اگر این تمرینات را به طور صحیح و دقیق انجام بدهید، خواهید دید که با سرعت فقط دو هفته از برنامه ورزشی مورد نظرتان باقی مانده است.با شروع هفته در روز اول 4/5 کیلومتر پیاده روی کنید و روز دوم به استراحت بپردازید؛ برای خود این روز را جایزه در نظر بگیرید و روز دوشنبه با کمک گام شمار 11 هزار قدم بردارید یا 1/5 کیلومتر راه بروید و پیاده روی انجام بدهید.

برای سه شنبه 3 کیلومتر راه بروید و چهارشنبه یکی از فعالیت های دوشنبه را برای خود تکرار کنید. برای پنج شنبه نیز با آرامش 6 کیلومتر پیاده روی انجام بدهید تا برای هفته آخر برنامه ورزشی، آمادگی بیشتری پیدا کنید.

هفته چهارم رسیدن به موفقیت

این هفته، هفته سنگینی خواهد بود و بهتر است فعالیت خود را با 6 کیلومتر آغاز کنید و روز بعد می توانید یا فقط 5/4 کیلومتر راه بروید یا با کمک قدم شمار 11500 قدم بردارید و دوباره روز دوشنبه 3 کیلومتر پیاده روی کنید و سه شنبه 5/4 کیلومتر.

برای آخر هفته نیز یک ساعت پیاده روی در فضای باز یا 45 دقیقه راه رفتن بر روی تردمیل را انتخاب کنید و سعی کنید تا پایان هفته تعداد گام هایتان به 12 هزار قدم برسد.با انجام دادن این برنامه می توانید جمعه را به استراحت بپردازید و از موفقیتی که در این یک ماه بدست آورده اید، لذت ببرید.برای اینکه بتوانید وزنی را که طی این یک ماه برنامه ورزشی کم کرده اید حفظ کنید، بهتر است پیاده روی را ترک نکنید و حداقل روزی 30 دقیقه پیاده روی داشته باشید؛ از این طریق می توانید به حفظ وزن کمک کرده و سلامتی بدن را نیز تضمین کنید.


آب کردن چربی شکم با تردمیل

در اکثر افراد تجمع چربی ها در شکم و پهلوها می باشد که دلیل بیشتر آنها نداشتن تحرک و خوردن غذاهای چرب است.بعد از گذراندن تعطیلات عید به دلیل بی تحرکی و خواب های طولانی و استفاده از غذا و آجیل پر کالری اکثر افراد دچار اضافه وزن می شوند.حتی افرادی که همیشه از رژیم غذایی پیروی می کنند در ایام نوروز به خود استراحت می دهند و بعد از عید دچار عذاب وجدان می شوند که کاش رعایت کرده بودیم و کمی از وقت خود را به انجام ورزش می گذراندیم.

توصیه مربیان، پزشکان و ما به شما دوستان همراه این است که در طول عید همت کرده و با خواندن این مقاله و انجام تمرینات ورزشی چربی های شکمی را در تعطیلات و در خانه نیز به حداقل برسانید. به یاد داشته باشید در زمان آب کردن چربی و لاغری صبور باشید و بدانید که چربی ها در مدت زمان زیادی جمع شده اند و دست نخورده باقی مانده اند؛ بنابراین نمی توانید در مدت زمان یک ماه یا کمتر آنها را آب کنید.

آب کردن چربی شکم با تردمیل

اگر فرصت ندارید در بیرون از خانه فعالیت ورزشی انجام بدهید یا در باشگاه های ورزشی حضور پیدا کنید با کمک تردمیل خانگی می توانید در هر شرایط آب و هوایی بدون وجود آلودگی هوا ورزش روزانه خود را انجام بدهید.به یاد داشته باشید در زمان انجام ورزش از رژیم غذایی اصولی نیز پیروی کنید تا زودتر به نتایج دلخواه برسید.

تردمیل های مدرن امروزی دارای برنامه های از پیش تعیین شده ای هستند که با استفاده از برنامه های متنوع می توانید از یکنواختی دور شوید و برای انجام دادن ورزش انگیزه داشته باشید.برای شروع ورزش با تردمیل خانگی به یاد داشته باشید تا حداقل 5 دقیقه بدن خود را با انجام دادن تمرینات کششی و نرمشی یا آهسته راه رفتن بر روی تردمیل گرم کنید.

اگر بتوانید ورزش های هوازی مانند پیاده روی بر روی تردمیل را به صورت روزانه دنبال کنید با گذشت زمانی خواهید دید که به تناسب اندام و از بین رفتن چربی های اضافی بدن خود کمک زیادی کرده اید.بعد از گرم کردن باید سرعت دستگاه و شدت تمرین خود را افزایش بدهید و تمرین متناوبی را برای رسیدن به هدف خود انتخاب کنید. یعنی به طور مثال 5 دقیقه تند راه بروید و بعد از آن 2 الی 3 دقیقه بدوید و این کار را مرتبا تکرار کنید.

توجه داشته باشید که ضربان قلب شما از حداکثر آن زیادتر نشود و شما را دچار مشکل نکند و این موضوع را مرتبا از طریق مانیتور چک کرده تا بتوانید دائما آن را کنترل نمایید.برای اینکه بتوانید در حین تمرینات کالری بیشتری بسوزانید، بهتر است سرعت تردمیل را کم کنید و شیب دستگاه را افزایش بدهید و تا زمانی که نتوانستید تعادل خود را حفظ کنید، سرعت دستگاه را بالا نبرید.

برای اینکه بتوانید به وسیله تردمیل چربی های پهلوی خود را نیز آب کنید، می توانید سرعت تردمیل را پایین بیاورید و به آهستگی با یک دست دستگیره تردمیل را بگیرید و راه رفتن از پهلو را شروع کرده و این حرکت را برای سمت دیگر نیز تکرار کنید.برای انجام این کار پای دیگرتان را به جلوی تردمیل نزدیکتر کنید؛ با انجام دادن این حرکت می توانید عضلات لگن و ران ها را نیز تحت تاثیر قرار بدهید.با بلند کردن قدم ها و کشیدن پاها نیز می توانید به ران ها و کپل ها فشار بیاورید و چربی های این نواحی را آب کنید.

فراموش نکنید که بعد از اتمام تمرین بلافاصله از تردمیل پایین نیایید و 5 دقیقه زمان بگذارید تا بدن را آرام آرام سرد کنید و آن وقت سرعت را به صفر برسانید و از تردمیل پایین بیایید.در کنار استفاده از تردمیل و دستگاه های هوازی می توانید دراز نشست مداومی نیز انجام بدهید و اینکه این حرکت را در قبل یا بعد از اتمام ورزش انجام می دهید، اصلا مهم نیست و فقط استمرار در انجام دادن آن اهمیت دارد.