سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تردمیل

رژیم غذایی بهتر است یا ورزش؟

اغلب افراد چاق طی مدت طولانی دچار اضافه وزن شدند و انتظار دارند چند روزه این وزن را کاهش بدهند؛ باید گفت چنین چیزی امکان ندارد. کنترل وزن می بایست در زمان طولانی انجام بشود. قاعدتا وزن کم کردن با رژیم غذایی کار دشواری می باشد و در این روش فرد علاوه بر چربی، مقداری از حجم عضلانی خود را نیز از دست خواهد داد. توجه داشته باشید، بافت عضلانی خود یکی از عوامل سوخت و ساز در بدن است. یعنی هر چه حجم عضله بیشتر باشد، متابولیسم بدن بهتر صورت می گیرد.

ورزش نه تنها با سوزاندن کالری بیشتر به کاهش وزن کمک می کند، بلکه باعث بهتر شدن وضعیت لیپیدی، قند ناشتا، آمادگی جسمانی، انعطاف پذیری و مهم تر از همه عملکرد قلبی –عروقی می شود. اضافه وزن وقتی اتفاق می افتد که فرد بیش از آنچه کالری از دست بدهد، کالری بگیرد؛ یعنی تعادل انرژی به هم بخورد. فعالیت ورزشی بهترین روش برای کاهش وزن محسوب می شود، زیرا تعادل کالریکی منفی به وجود می آورد. البته انجام تمرینات قدرتی با وزنه در مدت زمان کوتاه، کار زیادی برای لاغری انجام نمی دهد.بهترین و در واقع تنها روش ورزش در جهت کاهش وزن، انجام تمرینات هوازی است.

ورزش هوازی به ورزشی گفته می شود که در مدت نسبتا طولانی و با شدت متوسط انجام بشود. در ورزش، چهار متغیر ؛ شدت، تکرار، مدت و نوع ورزش در نظر گرفته می شود. هنگام ورزش هوازی می بایست عضلات بزرگ درگیر بشوند. شدت تمرین به آمادگی جسمانی فرد بستگی دارد؛ اما شدت متوسط با تکرار بیشتر سبب می شود متغیر زمان نیز افزایش پیدا کند.

رژیم غذایی بهتر است یا ورزش؟

در میان ورزش های هوازی، دویدن یا پیاده روی تند، شنا و دوچرخه سواری بهترین تمرینات هستند که به روند کاهش وزن کمک می کنند. ولی امروزه به دلیل مشغله های فراوان، نامساعد بودن آب و هوا و ناامنی، شاید همه افراد نتوانند در زمان مناسب برای ورزش کردن از منزل خارج بشوند. به همین علت دستگاه های ورزشی وارد منازل و باشگاه های ورزشی شدند. دستگاه های ورزشی مانند تردمیل ، دوچرخه ثابت ، اسکی فضایی و... به مردم کمک می کند در هر زمان که فرصت دارند به تمرینات ورزشی بپردازند. کسانی که برای تناسب اندام به ورزش روی می آورند باید توجه داشته باشند، این فعالیت می بایست جزئی از زندگی روزمره آن ها بشود. هر فرد باید در هفته 5 روز و در هر جلسه حداقل 45 دقیقه ورزش کند.

رژیم های کم کالری حدود 50 درصد توده عضلانی بدن را کاهش می دهد و قوام پوست را از بین می برد. افرادی که با رژیم های بسیار کم کالری به لاغری ( رژیم لاغری )  دست می یابند، علاوه بر اینکه عصبی و بد خلق می شوند، پوست بدنشان نیز شل خواهد شد و زیبایی چهره ی خود را تا حدی از دست می دهند.

همان طور که گفتیم، عضلات سهم بسیار موثری در سوخت و ساز پایه بدن دارند. افرادی که با ورزش های هوازی به کاهش وزن می پردازند حتی در خواب هم بیش از اشخاص عادی کالری از دست می دهند. با داشتن دستگاه های هوازی خانگی کار بسیار راحت می شود. به عنوان مثال اگر شما یک تردمیل خانگی داشته باشید، می توانید صبح ها قبل از شروع فعالیت های روزمره حدود 30 دقیقه با شدت متوسط بر روی این دستگاه کار کنید.

بعد از ظهر 2 ساعت بعد از ناهار به انجام تمرین ورزشی با شدت بیشتر نسبت به صبح، در زمان 40 دقیقه بپردازید . شب یک ساعت بعد از شام 20 دقیقه بر روی تردمیل راه بروید. اگر این کار به صورت یک عادت در بیاید و در کنار آن یک رژیم غذایی سبک داشته باشید، طی مدت 3 ماه نتایج مطلوبی را در اندام خود مشاهده خواهید کرد و پس از یک سال دیگر اثری از چاقی برجا نمی ماند.

یک نکته قابل توجه این است که ورزش نباید همیشه در یک سطح انجام بشود. ما برای تمرینات ورزشی 3 سطح خفیف، متوسط و شدید قائل هستیم و همان طور که قبلا اشاره شد، سطح ورزش به آمادگی جسمانی فرد بستگی دارد. هر چه ورزشکار زمان بیشتری به ورزش بپردازد، به آمادگی جسمانی بیشتری نیز دست پیدا خواهد کرد و می تواند شدت تمرین را افزایش بدهد.

در هنگام کار با دستگاه های ورزشی، بالا بردن سطح تمرین کار ساده ای است. مثلا بر روی تردمیل با افزایش شیب، سرعت یا زمان، شدت تمرین بیشتر می شود. بر روی دوچرخه ثابت، کاربر 3 عنصر مقاومت و سرعت و زمان را در اختیار دارد. علاوه بر این مانیتور این دستگاه ها کالری مصرف شده، مسافت طی شده و ضربان قلب ورزشکار را نیز نشان می دهند. شما می توانید تمرکز خود را بر هزینه کالری معطوف کنید. یعنی هر 4 هفته، الگوی ورزشی خود را طوری تغییر بدهید که کالری مصرفی در طول مدت تمرین، افزایش پیدا کند.

بهترین روش برای رسیدن به بیشترین سطح کالری سوزی در هر مقطع، توجه به حداکثر ظرفیت قلب می باشد. در ابتدای ورزش تعداد ضربان قلب باید به 50 درصد حداکثر خود برسد. پس از 5 دقیقه می توانید با 80 درصد حداکثر ظرفیت ضربان قلب خود کار کنید و پس از 1 یا 2 دقیقه به همان 50 درصد برگردید. به این نوع تمرینات، تمرینات تناوبی یا اینتروال می گویند. برای محاسبه حداکثر ظرفیت ضربان قلب، کافی است عدد سن خود را از عدد 220 کم کنید.

تحقیقات نشان داده بیشترین مقدار کالری سوزی در ورزش هوازی زمانی اتفاق می افتد که فرد با 60 درصد حداکثر ظرفیت خود کار می کند. در اواسط زمان تمرین عصرگاهی سعی کنید این حداکثر به 90 درصد برسد.

در زمان انجام تمرینات هوازی، اکسیژن زیادی وارد بدن می شود و اکسیژن زیاد ضربان قلب را بالا می برد؛ در نتیجه خونی دبیشتری در رگ ها به جریان می افتد. خون بیشترنیز اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به بافت ها می رساند و در واقع سوخت و ساز افزایش پیدا می کند و همین افزایش سوخت و ساز سبب کاهش وزن می شود. معمولا در 20 دقیقه اول بدن فقط کالری موجود که به صورت قند هست را مورد استفاده قرار می دهد و پس از اتمام کالری موجود به سراغ ذخایر چربی خواهد رفت. به همین دلیل مدت تمرینات هوازی می بایست بیش از 30 دقیقه باشد تا بدن به مرحله چربی سوزی برسد.

در هنگام ورزش هوازی درست تنفس کردن و آب نوشیدن اهمیت زیادی دارد. در صورتی که ورزشکار به خوبی تنفس نکند، اکسیژن کافی به بافت های مورد نظر نمی رسد؛ در نتیجه در آن قسمت از بدن اسید لاکتیک ترشح می شود. ترشح اسید لاکتیک موجب می شود در حین ورزش احساس درد شدید و گرفتی در عضله پیدا کنید. نوشیدن آب نیز علاوه بر کمک به اکسیژن رسانی بهتر؛ دمای بدن را نیز متعادل نگه می دارد. در نهایت به این نتیجه می رسیم، ورزش به همراه یک رژیم غذایی مناسب بهترین روش کاهش وزن است.

لزومی ندارد با رژیم های بخور و نمیر و سخت خود را آزار بدهید. کافیست همه چیزهای غیر ضروری را که تا به حال می خوردید و جز مواد غذایی اصلی محسوب نمی شدند، مانند نوشابه، سس، دلستر، شیرینی و تنقلات را ترک نمایید؛ شب ها برنج نخورید و از سبزیجات و میوه های تازه بیشتر استفاده کنید. این رژیم غذایی ساده در کنار ورزش منظم و روزمره بسیار کارساز است.


با دویدن بر روی تردمیل 15 سال عمر خود را بیشتر کنید!

محققان بر این باورند که دویدن به صورت روزانه به مدت 30 دقیقه، 15 سال عمر انسان را افزایش می دهد و این طول عمر بدون شک با سلامتی همراه خواهد بود. همانطور که می دانید دویدن مانند ایروبیک، یک ورزش هوازی است و انجام آن باعث متابولیسم بدن را بهتر می کند. هر چه سن بیشتر می شود، متابولیسم کاهش می یابد؛ به همین دلیل با افزایش سن، با اضافه وزن مواجه می شویم. ورزش منظم از کندی متابولیسم جلوگیری خواهد کرد. همچنین ورزش حجم عضلانی را بیشتر می کند و عضلات نیز سوخت و ساز را افزایش می دهند. یعنی شما هر چه بیشتر ورزش کنید بدن تان عضلانی تر خواهد شد و همین عضلانی شدن، روند کاهش وزن وتناسب اندام را سریع خواهد کرد. بافت عضلانی انرژی بیشتری در اختیار انسان می گذارد.

این روزها به دلیل نامساعد بودن آب و هوا و مشغله های کاری فراوان، اغلب مردم فرصت ندارند، برای ورزش به محیط مناسبی بروند؛ به همین خاطر ما ورزش با دستگاه های هوازی خانگی را توصیه می کنیم؛ داشتن یک تردمیل خانگی ، این امکان را به وجود می آورد که شما در هر زمان که فرصت یافتید به ورزش بپردازید و از فواید بی شمار آن بهرمند بشوید.

با دویدن بر روی تردمیل 15 سال عمر خود را بیشتر کنید!

ورزش انسان را جوان نگه می دارد؛ زیرا سبب می شود پیری در سلول ها و حتی کروموزم های بدن به تعویق بیفتد. با بالا رفتن سن کروموزوم ها کوتاه ترمی شوند؛ انجام ورزش منظم از این کوتاه شدن برای مدتی جلوگیری می نماید و دقیقا به همین علت طول عمر افزایش می یابد. ضمن این که فعالیت ورزشی کیفیت زندگی را نیز بهبود می بخشد.

هر چه انسان به میان سالی نزدیک تر می شود، مقدار چربی که در ران ها و باسن تجمع پیدا کرده بودند به سمت شکم می روند. چاقی شکمی بدترین نوع چاقی محسوب می شود؛ زیرا چربی های شکم احتمال ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی را افزایش می دهد. انجام ورزش هوازی، بیش از هر چیز سبب کاهش چربی شکم می شود.

دویدن بر روی تردمیل یا سطح زمین، باعث ترشح هورمون اندروفین خواهد شد و این ماده استرس هاس روانی و اضطراب را کاهش می دهد. دویدن به اندازه ورزش یوگا، برای بدن آرامش بخش است. بر روی تردمیل شما می توانید بر ضربان قلب و تنفس خود متمرکز بشوید و این بر سلامت روحی و جسمی تاثیر به سزایی دارد.

با بالا رفتن سن حافظه انسان کندتر عمل می کند. ورزش هوازی به طور منظم ومستمر اندازه هیپوکمپوس مغز را که با حافظه ارتباط دارد، بیشتر می کند و مهارت های مغزی بهتر می شوند که در اصطلاح می گوییم مغز تیز شده است.

قلب یک بافت عضلانی است و مانند همه عضلات بدن در اثر بی تحرکی دچار ضعف می شود؛ در نتیجه خون رسانی به ارگان های بدن با زحمت انجام می شود. این مسئله باعث خستگی و ایجاد حس ناتوانی در بدن می شود. انجام تمرینات ورزشی حتی در سطح متوسط، مانند راه رفتن بر روی تردمیل وضعیت قلبی – عروقی را بهبود می بخشد و اکسیژن رسانی به بافت ها را بیشتر می کند، بنابراین احساس خستگی ناشی از کمبود اکسیژن از میان می رود. البته فواید ورزش به حس شادابی و سرزندگی محدود نمی شود؛ این فعالیت منظم خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا حدود زیادی کم می کند و مانع فشار خون بالا، بالا رفتن تری گلیسرید و ایجاد لایه چربی در سرخ رگ و مسدود شدن آن می گردد.

در واقع ورزش، جریان خون را در بدن بهتر می کند. با بالا رفتن سن، فقط انعطاف پذیری بدن را کم نمی شود، بلکه انعطاف پذیری شریان ها و عروق نیز کمتر می گردد؛ در نتیجه انقباض و انبساط رگ های حاوی اکسیژن و خون، به سادگی انجام نمی گیرد و اکسیژن به اندازه کافی به مغز و عضلات و حتی قلب نخواهد رسید؛ این مسئله فشار خون را بالا می برد و قلب به سختی کار خود را ادامه می دهد. ورزش فشار خون را پایین می آورد و سبب می شود قلب با هر پمپاژ خون بیشتری را در رگ هاه به جریان بیندازد؛ در نتیجه چربی رسوب شده در رگ ها از بین می رود. پس از دویدن انجام حرکات کششی به انعطاف پذیری رگ ها بسیار کمک می کند.

مهم نیست اینک چند سال دارید ، با شروع ورزش از همین امروز، می توانید خود را جوان تر کنید؛ به طوری که در چند سال آینده هیچ کس نمی تواند سن دقیق شما را حدس بزند.


تردمیل و مصارف پزشکی آن

تردمیل را با نام دستگاه دو درجا نیز می شناسند، به دلیل اینکه کاربر می تواند بر روی صفحه متحرک دستگاه (تسمه) ساعتها بدود بدون اینکه حرکتی داشته باشد.تسمه یا همان صفحه اصلی تردمیل متحرک و بدنه آن ثابت است. تردمیلها یا از جنس استیل ساخته شده اند یا آلومینیوم.که نوع آلومینیومی آن سبک تر می باشد.

این دستگاه شامل دو دسته اصلی موتوردار و بدون موتور هستند. نوع بدون موتور تردمیل ها برقی نیستند و صفحه آنها با استفاده از نیروی وزن کاربر به حرکت در می آید. البته کار با آنها مشکل تر از تردمیل های برقی است. قیمت و وزن این تردمیل ها نیز به نسبت تردمیل های برقی سبک تر می باشد. امروزه اغلب افراد از نوع برقی تردمیل که ویژگی ها و امکاناتی زیادی دارد استفاده می کنند.تردمیل کاربردهای زیادی دارد و بسیاری از افراد به منظور داشتن فعالیت ورزشی بری کاهش وزن یا دستیابی به سلامتی از آن استفاده می کنند، برخی ورزشکاران نیز برای حفظ آمادگی جسمانی خود و تمرینات ورزشی از آن بهره می برند و علاوه بر این تردمیل در مصارف پزشکی و بازتوانی افراد نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

تردمیل و مصارف پزشکی آن

یکی از کاربردهای تردمیل در زمینه پزشکی، برای بیماران قلبی ست که فرد بیمار بر روی تردمیل راه رفته و یا می دود و از این راه پزشک می تواند از طریق نمایشگر دستگاه به تعداد ضربان قلب و نحوه فعالیت بدن او دست یابد. این حرکت در علم پزشکی الکتروکاردیوگرافی نامیده می شود.البته در زمانهای گذشته پیش از اینکه از تردمیل به عنوان یک وسیله ورزشی استفاده شود به عنوان یکی از تجهیزات پزشکی مورد استفاده قرار می گرفت.

یکی از کاربردهای دیگر تردمیل توانبخشی به بیمارانی ست که به دلایلی از جمله سکته مغزی، بیماری پارکینسون یا ام اس دچار مشکلات حرکتی هستند. استفاده از تردمیل برای این افراد می تواند به میزان زیادی در بهبود وضعیت آنها مفید واقع شود.

همچنین برای بیمارانی که مشکلات مفصلی یا استخوانی دارند با نظارت پزشک می توانند از این دستگاه برای بهبود وضعیت خود استفاده کنند.حتی تردمیل های آبی نیز برای این منظور و مصارف پزشکی به بازار عرضه شده است که در این زمینه می تواند بسیار سودمند باشد.

از دستگاه تردمیل در سالن های ورزشی در کنار سایر وسایل فیتنس استفاده می شود که البته طرفداران زیادی نیز دارد.ورود تردمیل خانگی به بازار نیز تا حدود زیادی توانست وضعیت ورزش کردن در میان مردم را بهبود بخشد.استفاده از تردمیل سبب شده است تا مردم بدون صرف وقت در ترافیک برای رسیدن به باشگاهای ورزشی در خانه به ورزش بپردازند البته ترکیب تردمیل با ورزشهای دیگری نظیر دراز نشست و ورزشهای کششی می تواند باشگاه خانگی خوبی برای شما باشد.

تردمیل های برقی به نسبت تردمیل های بدون موتور امکانات بیشتری دارند از جمله آن وجود صفحه نمایشگر است که در طول تمرین تعداد ضربان قلب کاربر،کالری مصرفی او، مدت زمان تمرین، مسافت طی شده و سرعت را نمایش می دهد و با بهره گیری از این اطلاعات می توان برنامه مناسبی برای تمرین داشت.

در اکثر تردمیل های برقی تنها با فشار یک دکمه می توان شیب دستگاه را به میزان دلخواه تغییر داد و حالتی نظیر تپه نوردی را به وجود آورد.که استفاده از آن البته با سرعت کم برای بدن بسیار مفید است و می تواند سبب بالا رفتن متابولیسم و تقویت عضلات پا شود.
به خاطر داشته باشید که هیچگاه نباید شیب و سرعت تردمیل را به طور همزمان بالا ببرید زیرا این کار سبب آسیب به مفلصل زانو می شود.

همانگونه که در ابتدا مطلب نیز یادآور شدیم تردمیل کاربرد های مختلفی دارد، هم جنبه دستیابی به سلامتی و تندرستی و هم تناسب اندام. البته دوندگان حرفه ای دو و حتی فضانوردان برای بالا بردن سطح استقامت بدن خود و هماهنگی عضلات از تردمیل استفاده می کنند.

نکته اساسی در استفاده از هر وسیله ورزشی از جمله تردمیل طریقه صحیح به کارگیری آن است تا برای بدن شما مفید باشد. پس قبل از رفتن بر روی آن دفترچه راهنما را به دقت مطالعه کنید و یا از یک مربی ورزشی در این زمینه راهنمایی بخواهید.

نکات اساسی در انتخاب تردمیل

بهتر است قدرت موتور تردمیل انتخابی شما حداقل 1.5 اسب بخار باشد و حتی برای افراد کم وزن قابلیت تحمل وزن تا 120 کیلوگرم را داشته باشد.به این ترتیب دستگاه پر توان تری دارید و به جز شما افراد دیگر نیز می توانند از آن استفاده کنند.اگر اندام درشتی دارید به ابعاد تسمه تردمیل توجه کنید به گونه ای که به راحتی بتوانید بر روی آن ورزش کنید(تردمیل عریض تری انتخاب کنید).هنگام خرید دستگاه وزن چاق ترین فرد خانواده را در نظر بگیرید و بر اساس آن تردمیل را انتخاب کنید تا در صورت استفاده او به موتور دستگاه فشار وارد نشود.برای راحتی کار با تردمیل شیوه استفاده از دستگاه خصوصاً نمایشگر آن را به خوبی بیاموزید.


جلوگیری از آسیب هنگام استفاده از تردمیل

یکی از اساسی ترین راه ها برای جلوگیری از فشار و آسیب در هنگام استفاده از تردمیل یا هر وسیله ورزشی دیگر این است که انتخاب درستی داشته باشیم. به گونه ای که این انتخاب مطابق با نیازها و شرایط جسمی بدن کاربر باشد.مثلاً ممکن است یک دستگاه برای فردی بسیار مناسب و کار آمد باشد و همان دستگاه برای کاربردی که شما در نظر دارید یا شرایط وزنی تان مناسب نباشد.

پس قبل از انتخاب و خرید دستگاه ابتدا نیاز بدن خود را بشناسید و بر اساس آن اقدام کنید.
به عنوان مثال برای شخصی معمولی که سابقه زیادی در ورزش کردن ندارد و اطلاعات خاصی نیز در این زمینه در دسترس او نیست، واجب است تا ابتدا در مورد دستگاه انتخابی خود تحقیق کند.فرض می کنیم فردی پس از تحقیق در خصوص وسایل مختلف ورزشی و مقایسه آنها با نیاز بدن خود تصمیم به خرید تردمیل می گیرد در این حالت باید ببینیم چه نوع تردمیلی برای او مناسبتر است .

جلوگیری از آسیب هنگام استفاده از تردمیل

مهمترین نکته در انتخاب تردمیل این است که دستگاه انتخابی شما قابل استفاده برای وزنتان باشد.زیرا تردمیل ها بر اساس قدرت موتور خود قابلیت تحمل وزنهای مختلفی را دارند. بنابراین حتماً وزن خود یا کسی که می خواهد از تردمیل استفاده کند را به فروشنده اعلام کنید تا بر اساس آن دستگاههای مناسب آن وزن را به شما معرفی کند.

قبل از خرید تردمیل مکانی که می خواهید دستگاه را در آن قرار دهید اندازه گیری کرده تا مطمئن شوید فضای کافی برای استفاده از آن در منزلتان وجود دارد. گاهی ممکن است در فروشگاه در مقایسه با تردمیل های بزرگتر و باشگاهی یک دستگاه به نظرتان مناسب برای مکان شما باشد، اما در منزل جای کافی برای قرار دادن آن وجود نداشته باشد.برای افرادی که در خانه خود کودک دارند باید تردمیلی انتخاب کنند که دارای قفل کودک است تا از این بابت خیالشان راحت باشد.

در انجام هیچ کاری حتی ورزش کردن افراط نکنید اگر به مدت طولانی مثلاً چند ساعت بدون داشتن برنامه تمرینی خاصی ورزش کنید باعث صدمه جسمی به شما می شود.

پوشیدن کفش و لباس ورزشی مناسب از ضروریات است.استفاده از یک لباس راحت که دست وپا گیر نباشد و کفشی نرم با داشتن لایه های اضافه کف آن تا حدود زیادی از بروز آسیب دیدگی جلوگیری می کند.استفاده بدون کفش از تردمیل و راه رفتن یا دویدن بر روی آن علاوه بر آسیب دیدگی مفاصل می تواند با داغ شدن کف دستگاه منجر به سوختگی پوست پای شما شود.

مشورت با پزشک خصوصاً برای افرادی که مشکل جسمی خاصی نظیر سابقه بیماری قلبی یا سابقه افزایش یا کاهش فشار خون و... دارند واجب و ضروی ست.گرفتن توصیه ها و برنامه هایی برای ورزش از یک مربی ورزشی نیز می تواند مفید باشد.

پیش از ورزش بدن خود را با استفاده از حرکات کششی یا نرمش سبک یا راه رفتن آهسته بر روی تردمیل گرم و پس از پایان تمرین به مدت 5 دقیقه بر روی تردمیل به آهستگی راه بروید و بدنتان را سرد کنید.نوشیدن آب در طول ورزش اکسیژن رسانی به بدن شما را بهتر میکند.

سعی کنید از انجام یک برنامه ورزشی به مدت طولانی پرهیز کنید مثلا هر چهار هفته یک بار برنامه ورزشی خود را تغییر دهید به این ترتیب هم از انجام یک کار تکراری خسته نمی شوید و هم بدن شما در مقابل یک برنامه تمرینی تکراری مقاوم نمی شود.برای لذت بخش تر شدن تمرین خود می توانید در مدت تمرین به جای نگاه کردن به تایمر دستگاه و انتظار برای گذر زمان به تماشای یک فیلم بپردازید.

اگر تازه کار هستید و عادت به انجام ورزش ندارید بهتر است که در ابتدا سبک تر ورزش کنید تا بدن شما کم کم آمادگی لازم را پیدا کند و پس از آن می توانید با سرعت بیشتر و شیب بالاتر دستگاه ورزش کنید .البته دقت کنید تا هیچ زمانی شیب و سرعت تردمیل را همزمان بالا نبرید زیرا سبب آسیب دیدگی در قسمت مفاصل زانوی شما می شود.

خوب است بعد از خرید هر دستگاهی در ابتدا راهنمای استفاده از آن را با دقت مطالعه کنید تا با نحوه کار آن کاملاً آشنا شوید و زیر و بم استفاده از آن را یاد بگیرید.صفحه کنترل تردمیل اساسی ترین قسمتی ست که باید شیوه کار با ان را کاملاً بیاموزید و به این ترتیب می توانید در طول تمرین برنامه کار با دستگاه و سرعت یا شیب را تغییر دهید جای دکمه اضطراری برای توقف در موارد ضروری تردمیل را یاد بگیرید تا در صورت نیاز بتوانید از آن استفاده کنید.

برای افرادی که در نحوه راه رفتن خود دچار مشکلاتی هستند با استفاده صحیح از این دستگاه می توانند در این زمینه اصلاحاتی انجام دهند. زیرا تسمه گردان تردمیل، شما را وادار به شیوه صحیح راه رفتن می کند.

سعی کنید با تمرین کم کم توانایی های راه رفتن و دویدن تان را بهبود بخشید به گونه ای که کم کم سرعت تمرینات را بالا برده و بدون نگه داشتن دستگیره های دستگاه و تکیه به آن بتوانید تمرینات خود را انجام دهید.


بهترین زمان ورزش تردمیل

بعضی از افراد معتقدند بهتر است؛ اگر صبح زود به صورت آهسته و کم فشار بدوند و بدن خود را گرم کنند و پس از آن کم کم به انجام حرکات سنگین تر ورزشی بپردازند. به این ترتیب بدن آنها آمادگی بیشتری کسب کرده و برای انجام کار روزانه محیا میشود.اما عده ای هستند که نمی توانند از خواب صبح بگذرند و پیش از ظهر هم به دلیل گرمای هوا ورزش نمی کنند.این افراد بیشتر مایل هستند تا شبها و بعد از شام ورزش کنند.از آنجاییکه هنوز ارتباط خاصی بین ساعت ورزش و سوزاندن کالری پیدا نشده است شما می توانید در هر ساعتی از روز که مایل هستید به ورزش کردن بپردازید.

بهترین زمان ورزش تردمیل

تنظیم ساعت بدن

بدن هر فرد بر اساس شیوه زندگی و عادت او نظیر ساعت خوابیدن یا بیدار شدن او تعیین میشود،تغییر این ریتم و جابجایی این ساعات کار ساده ای نیست.این تنظیم ساعت بر اساس الگوی شبانه روز و نحوه چرخش زمین تعیین می شود و بر بسیاری از شرایط فیزیکی بدن از جمله سطح هورمونها، تعداد ضربان قلب، فشار خون و دمای بدن تاثیر گذار است و تغییر هر یک از این شرایط به شیوه ای در هماهنگی و آمادگی بدن برای ورزش کردن موثر و پر رنگ است.

یکی از راههای انتخاب زمان مناسب برای ورزش هر فرد این است که از ساعت بدن خود کمک بگیرد تا زمان مناسب برای پیاده روی یا دویدن بر روی تردمیل را به او نشان دهد در واقع این همان ساعتی ست که شما در آن بیشتر از بقیه ساعات شبانه روز مایل به ورزش کردن هستید.

البته عوامل دیگری نظیر شرایط کاری و نحوه زندگی و زمانی که وقت آزاد دارید تا از تردمیل خود استفاده کنید در این انتخاب موثر می باشد.به هر حال شما باید در ورزش کردن زمانی را انتخاب کنید که بتوانید آن را تداوم ببخشید.

هوشیاری در خصوص ورزش صبحگاهی

بعضی از دانشمندان عقیده دارند که اگر برای انتخاب زمان مناسب برای ورزش کردن خود شک دارید و نمی توانید تایمی را انتخاب کنید. بهترین حالت این است که ورزش کردن در صبح زود را برای این کار انتخاب کنید.

تحقیقات نشان داداه است که عادت به ورزش کردن برای کسانی که صبحگاه را برای این کار انتخاب میکنند بیشتر است.در این زمان افراد بیشترین وقت آزاد را دارند و تقریباً زمانی ست که فرد تنها به ورزش کردن اختصاص می دهد و کمتر اتفاق می افتد که در این زمان برنامه دیگری پیش آید که مانع از ورزش کردن شود. البته برای افرادی که استفاده از تردمیل را برای صبحگاه انتخاب می کنند بهتر است تا زمان بیشتری را به گرم کردن خود اختصاص دهند زیرا در این زمان دمای بدن نسبت به سایر اوقات شبانه روز پایین تر است.

اوقاتی که دچار بی خوابی می شوید

به علت همزمان شدن خواب شبانه با ورزش صبحگاهی برخی از افراد نمی توانند در همه روزها به طور مداوم ورزش صبحگاهی انجام دهند، خصوصاً زمانهایی که شب قبل به دلایلی مجور هستند دیرتر بخوابند امکان حذف این برنامه وجود دارد.اگر چه بیرون آمدن از رختخواب و انجام ورزش در ابتدا ممکن است سخت به نظر بیاید اما با چنان لذتی همراه است که بیشتر افراد، بعد از تجربه آن مایل به ترکش نیستند.به این ترتیب زمان خواب شما در شب به ناچار تنظیم می شود و به این ترتیب برای افرادی که دچار بی خوابی هستند درمان مناسبی نیز هست. بدن افراد باید برای خوابیدن آماده باشد این آمادگی شامل دمای بدن و تعداد ضربان قلب ست، به این ترتیب اگر افراد بتوانند شبها زودتر بخوابند بدنشان به مرور زمان به این برنامه عادت می کند.

ورزش کردن در آخر شب نزدیک به زمان خوابیدن همانند خوردن غذا در آخر شب باعث بی خوابی می شود. زیرا سبب می گردد تا هم ضربان قلب و هم دمای بدن بالا رود که این موارد هر دو موجب بی خوابی می شوند.

البته عده دیگری از ورزشکاران به ورزش کردن عصرها بیش از انجام آن در صبحگاه معتقدند .آنها می گویند که در این زمان بدن سریعتر به ریتم موزون ورزشی خود می رسد.

انجام ورزش بلافاصله بعد از خوردن غذا به هیچ عنوان توصیه نمی شود، زیرا در هنگام ورزش خون باید برای اکسیژن رسانی بهتر به ماهیچه ها برسد. اما زمانی که غذا میخورید خون برای کمک به هضم غذا به سمت دستگاه گوارش می رود.بنابراین دانشمندان تاکید دارند تا از ورزش کردن بعد از خوردن وعده های اصلی تا حدود 2ساعت پرهیز کنید.

کشف بهترین زمان ورزش برای هرکس

هنوز دانشمندان به توافق جامعی برای تعیین بهترین زمان ورزش کردن نرسیده اند. اما بهترین حالت برای هر فرد این است که ورزش کردن در ساعات مختلف شبانه روز را امتحان کند و زمانی که برای او از همه مناسب تر است و می تواند ورزش خود را در آن زمان استمرار بخشد را انتخاب کند.در واقع بهترین زمان ورزش برای هر شخص را باید خود او کشف کند.